1 441 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Bergvärme + FTX
Ska igång med ett nybygge på 180kvm plus 30kvm garage och funderar på uppvärmning- och ventilationslösning. Funderar på bergvärme + FTX. Någon som har installerat detta på nybygge? Vad kostar FTX extra vid nybygge 2-plan vardera 80 kvm? husleverantören rekomenderar FLVP.
Vi bygger just nu och har bergvärme och FTX. Har inte gjort några andra antaganden än att det är enklast att plocka in FTX när man bygger nytt. Dessutom får vi ett mycket energieffektivt hus. Är det något som man kan vara säker på är att energipriserna kommer att gå upp.
Jag har bergvärme och FTX i mitt nybygge. Vad installationen av FTX:en kostar vet jag inte då jag gjorde det själv. Jag är tveksam till att FTX:en skulle vara någon besparing men det är komforten du vill åt.
Rekommenderas.
Rekommenderas.
Har just kompletterat ett bef frånluftsystem med ftx-aggregat o tilluftskanaler i ett enplanshus 165 kvm. fakturan lyder på 45 300:- inkl isolering Den gamla takfläkten togs dessutom bort och en spisfläkt monterades in istället. Köksfläkten hade kunden själv köpt.
Medlem
· Västernorrland
· 61 inlägg
Nibe 1135+Vpas 300/450 med solvärme, Komfovent Rego 300VE FTX agg + vattenburen värme och kyla.
Klicka här för att svara