Har satt nya fönster och undrar om jag verkligen behöver sätta fönsterbleck. Tegelstenarna under fönstret lutar från huset som på bilden. Vad tror ni?

• Nytt fönster i vit karm installerat i tegelvägg, med lutande tegelstenar under fönstret som avledning för regnvatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fönster installerat i tegelvägg, tegelstenar under fönstret lutar bort från huset, diskuterar behovet av att installera fönsterbleck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ligger det bruk upp på fönsterkarmen i nederkant?

Motherfucker
P Pontus I skrev:
Har satt nya fönster och undrar om jag verkligen behöver sätta fönsterbleck. Tegelstenarna under fönstret lutar från huset som på bilden. Vad tror ni?
Hade behållt det som det är, riktigt snyggt utfört både murningsmässigt och fönstermontage..

• Gilla
Pontus I
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Ligger det bruk upp på fönsterkarmen i nederkant?
Ja precis, satte en bruksfog runt om hela fönstret, känns inte som att det kommer in något vatten där och regnet mot fönstret rinner väl av i riktning med tegelstenarna som lutar från huset?

Motherfucker Bicmac skrev:
Hade behållt det som det är, riktigt snyggt utfört både murningsmässigt och fönstermontage..
Tack!

Jag håller med att det ser snyggt ut utan plåt men ser en viss risk att det inte kommer vara tätt över tid mellan karmen och bruket och att det vatten som kommer in har svårt att snabbt torka ut.
Är det fasadtegel eller är det en massiv tegelvägg?

Centano Centano skrev:
Jag håller med att det ser snyggt ut utan plåt men ser en viss risk att det inte kommer vara tätt över tid mellan karmen och bruket och att det vatten som kommer in har svårt att snabbt torka ut.
Är det fasadtegel eller är det en massiv tegelvägg?
Ok, Det är fasadtegel med en luftspalt mot den massiva tegelväggen som är bakom. Hus byggt 1923

Motherfucker
Ser inga problem med detta bara TS underhåller fogarna runt fönstrerna, väggarna är inte av trä utan murade väggar som tål fukt..

Motherfucker Bicmac skrev:
Ser inga problem med detta bara TS underhåller fogarna runt fönstrerna, väggarna är inte av trä utan murade väggar som tål fukt..
Tack för era svar, jag hoppas över blecken. Känns onödigt. Skönt att få bekräftat!

• Gilla
Motherfucker
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.