8 834 läst ·
4 svar
9k läst
4 svar
Behöver man förborra i mdf?
Jag har för mig att jag på forumet läst att man alltid skall förborra mdf, men min byggare hävdar att det inte alls behövs när man skruvar "rakt framifrån", bara när man skall skruva från den kapade kanten. Har han rätt (jag hoppas det för han har redan byggt en hel del i mdf hos mig)?
Redigerat:
Tack! Ok, så det blir inte en svagare infästning.
Han sa till mig att jag inte bhöverförborra när jag skall sätta upp en hatthängare, är det ändå bäst att förborra för säkerhets skull? Hur starkt är mdf (19mm), orkar den hålla hatthängaren eller skall jag sätta en förstärkningsbit av t ex furu på baksidan?
Han sa till mig att jag inte bhöverförborra när jag skall sätta upp en hatthängare, är det ändå bäst att förborra för säkerhets skull? Hur starkt är mdf (19mm), orkar den hålla hatthängaren eller skall jag sätta en förstärkningsbit av t ex furu på baksidan?
19mm MDF är starkt, du behöver inget bakom om du använder rätt skruv.
Är det MDF i väggen eller är det något skåp du jobbar med?
Att skruva mitt på en MDF skiva är väl inga större problem, det är ju värre om man är nära kanterna.
Är det MDF i väggen eller är det något skåp du jobbar med?
Att skruva mitt på en MDF skiva är väl inga större problem, det är ju värre om man är nära kanterna.
Produkter som diskuteras: "skruv MDF"
MDF-skruv elförzinkad 200-pack FAST
För sammafogning av MDF-skivor
141 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden