galento
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
-71 kan man ju åka i utan att skämmas.. :cool:
Ja för tusan , gillar de mesta som är skattebefriat och kommer från landet i väster (y)
 
P
galento galento skrev:
Ja för tusan , gillar de mesta som är skattebefriat och kommer från landet i väster (y)
Troll? (bilen alltså:geek:)
 
H
Handyman 1 skrev:
Troll? (bilen alltså:geek:)
ja det va en speciell bil, blev väl dock bara 4-5 st.
 
galento
Handyman 1 skrev:
Troll? (bilen alltså:geek:)
:rofl: Lite längre västerut ;)
 
Är det någon som vet hur det här går till. Att skicka en "agent" med kontanter känns ju lite lustigt.
I vilket skede sker själva blåsningen?
 
  • Skärmbild av en textkonversation om köp av en vara med misstänkt bluffförsök via en ovanlig betalningsmetod.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag misstänker att kuvertet innehåller falska femhundringar.
 
C
Redigerat:
C cpalm skrev:
Se:
[länk]

Edit: Det kommer alltså aldrig att komma någon "agent" utan nästa steg är att det uppstår någon sorts problem som innebär att du måste betala ut pengar.
Ah, misstänkte det! Vore ju kul att jävlas lite med fanskapet på något vis!
 
C
P Patrik Friberg skrev:
Ah, misstänkte det! Vore ju kul att jävlas lite med fanskapet på något vis!
Synd att det inte var något tungt och värdefullt, annars hade de ju varit perfekt läge för en freight-bait, dvs säg att du skickar grejorna ändå och sen skickar du 500 kg soper, mottagaren betalar. :cool:
 
C cpalm skrev:
Synd att det inte var något tungt och värdefullt, annars hade de ju varit perfekt läge för en freight-bait, dvs säg att du skickar grejorna ändå och sen skickar du 500 kg soper, mottagaren betalar. :cool:
Följde en sida förut thescambaiter favorittråden "ship toilet and refrigerator to nigeria" hade gärna velat se när de fick och öppnade varorna.
 
C cpalm skrev:
Synd att det inte var något tungt och värdefullt, annars hade de ju varit perfekt läge för en freight-bait, dvs säg att du skickar grejorna ändå och sen skickar du 500 kg soper, mottagaren betalar. :cool:
Kan man på något sätt ta reda på vem kräket är?
 
  • Gilla
sunqan
  • Laddar…
C
P Patrik Friberg skrev:
Kan man på något sätt ta reda på vem kräket är?
Finns säkert ett antal bra sätt att ta reda på det. Gäller bara att komma med ett tillräckligt lockande moterbjudande för att bedragaren skall avvika från sitt manus. Lite knepigt här kanske eftersom det handlar om så små belopp.
 
CHEMAS CHEMAS skrev:
Jag har också blivit blåst, fast på ett lite enklare sätt. J***s Rivero svarade på min önskas köpa annons och ber mej att swisha pengar. Klart jag gör. Jag va ju skitlycklig över att någon hade det jag behövde. Jag fick dock inget o efter lite googlande på hans namn så är det många som råkat ut för den här personen från Degerfors. Bara en liten varning.
Fick svar idag på en köpannons på blocket, 1200 pix för denna inkl frakt. Säljare är Jonas som du hänvisar till…
Metallrutschkana på en gräsklädd slänt med trästaket i bakgrunden
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Helt otroligt ändå att en sådan där grov bedragare får fortsätta och att typ Blocket inte gör något åt honom. Numret är ju länkat till honom på massa sidor. De hade väl åtminstone kunna se till att han var tvungen att köpa ett kontantkort till efter varje gång han blir anmäld…
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
M Messier1994 skrev:
Fick svar idag på en köpannons på blocket, 1200 pix för denna inkl frakt. Säljare är Jonas som du hänvisar till…
[bild]

Helt otroligt ändå att en sådan där grov bedragare får fortsätta och att typ Blocket inte gör något åt honom. Numret är ju länkat till honom på massa sidor. De hade väl åtminstone kunna se till att han var tvungen att köpa ett kontantkort till efter varje gång han blir anmäld…
Ja jag håller med. Jag skrev till blocket för ett tag sedan och föreslog att det skulle vara bankid eller som på tradera. Men jag vet inte...

Hur tänkte Jonas fixa en frakt på den för 1200? Ska han cykla med den?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.