55 490 läst ·
196 svar
55k läst
196 svar
Bedragare på Blocket
Se:P Patrik Friberg skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/internetbedraegeri-vad-f-n-haller-de-pa-med.422897/
Edit: Det kommer alltså aldrig att komma någon "agent" utan nästa steg är att det uppstår någon sorts problem som innebär att du måste betala ut pengar.
Redigerat:
Följde en sida förut thescambaiter favorittråden "ship toilet and refrigerator to nigeria" hade gärna velat se när de fick och öppnade varorna.C cpalm skrev:
Finns säkert ett antal bra sätt att ta reda på det. Gäller bara att komma med ett tillräckligt lockande moterbjudande för att bedragaren skall avvika från sitt manus. Lite knepigt här kanske eftersom det handlar om så små belopp.P Patrik Friberg skrev:
Fick svar idag på en köpannons på blocket, 1200 pix för denna inkl frakt. Säljare är Jonas som du hänvisar till…CHEMAS skrev:
Jag har också blivit blåst, fast på ett lite enklare sätt. J***s Rivero svarade på min önskas köpa annons och ber mej att swisha pengar. Klart jag gör. Jag va ju skitlycklig över att någon hade det jag behövde. Jag fick dock inget o efter lite googlande på hans namn så är det många som råkat ut för den här personen från Degerfors. Bara en liten varning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Helt otroligt ändå att en sådan där grov bedragare får fortsätta och att typ Blocket inte gör något åt honom. Numret är ju länkat till honom på massa sidor. De hade väl åtminstone kunna se till att han var tvungen att köpa ett kontantkort till efter varje gång han blir anmäld…
Ja jag håller med. Jag skrev till blocket för ett tag sedan och föreslog att det skulle vara bankid eller som på tradera. Men jag vet inte...M Messier1994 skrev:Fick svar idag på en köpannons på blocket, 1200 pix för denna inkl frakt. Säljare är Jonas som du hänvisar till…
[bild]
Helt otroligt ändå att en sådan där grov bedragare får fortsätta och att typ Blocket inte gör något åt honom. Numret är ju länkat till honom på massa sidor. De hade väl åtminstone kunna se till att han var tvungen att köpa ett kontantkort till efter varje gång han blir anmäld…
Hur tänkte Jonas fixa en frakt på den för 1200? Ska han cykla med den?