Hej,

Jag försöker läsa mig till och skaffa information om vad som gäller kring BDT avlopp och det är verkligen en jungel. Det enda råd jag fick från min kommun var att skaffa dig egen kunskap om olika lösningar och skicka sedan in en anmälan på vad du planerar göra. Känns lite bakvänt :) varför inte istället ge mig råd om vad jag bör skaffa för lösning.

Hur som helst kikar jag på en lösning för BDT för ett fritidshus, jag vill om underhålla det själv och kunna använda den vintertid. Har kikat lite på en lösning för Uponor, BDT Easy (http://www.avloppsproffsen.se/tekniklosningar-avloppsrening/bdt-avlopp/bdt-easy) någon som har erfarenhet kring denna?

-Mats

Kan nog fungera , du får inte glömma slamavskiljaren bara

Jag installerade Uponor BDT Easy förra året i sommarstugan (Simrishamns kommun). Är mycket nöjd hittills. Installationen gick mycket lätt och har inte haft några som helst problem.

BDT Easy ska användas utan slamavskiljare!

Ja den verkar smidig, kör du den ovan mark eller nedsänkt? Funderar lite kring utloppet, har ju inget närliggande dike att leda det till.

Delvis nergrävd, ca till hälften. Leder sedan bort det renade avloppsvattnet till en stenkiska en bit bort (som jag grävde för just detta ändamål)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.