Byggahus.se
Glipa mellan skåp och bakvägg där puts tagits bort som avslöjar del av murstock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
är inte kul. I över en vecka har jag funderat på vad jag skulle göra med glipan på 5 cm mellan skåp och bakvägg. Jag såg för mig hur avståndet skulle växa ytterligare när överskåpen skulle komma på. Och då tog det ändå flera dagar att komma på hur vi skulle klämma in skåpet utan att tappa Ikeabenen som sitter helt löst. ( vi limmade på dom, men var obs på att det fortfarande går att snurra på benen så att man kan justera i våg ) Idag flyttade jag skåpet lite försiktigt och såg att bakväggen ju är helt rak, det var en del av murstocken som sticker fram på kanten. Det nya var egentligen inte att jag visste det utan att jag bestämde mig för att ta bort putsen. Det hjälpte lite. Nu funderar jag på om jag måste spackla där ? Alla dessa stora frågor är så jäkla jobbiga så fort man ska göra det minsta lilla, suck !
 
Kommer det synas, så är väl svaret JA..

PS! Används murstocken så se upp så att placeringen inte hindrar en framtida brandskyddskontroll
 
  • Gilla
sofftis
  • Laddar…
Precis, det syns inte men jag tänkte också på brandskydd. Det är en liten klack som går ut på väggen typ så det har nog ingen betydelse.. Men jag funderar på skarven mot skorstenen. Å andra sidan sa brandskyddet att det var tillräckligt avstånd till rökkanal.
 
Nu är det klart, det tog flera veckor pust. Jag fick ta av lite puts Vardagskök med öppna skåplådor fyllda med köksredskap och en kyl med magneter och lappar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
från skorstensidan också. Älskar lådorna som sväljer massor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.