Hej!
Här är en ritning jag gjort för den bastu jag tänkt bygga i vår.
Är det någonting som ni tycker jag missat i mina planer, något mått som ser konstigt ut? Kom gärna med era tankar!
Taket inuti bastun ska vara platt på 2400mm högt och väggar och lavar är i asp.
Aggregatet är Harvia Legend 240 Greenflame med deras 25L vattentank ovanpå.
I omklädningsrummet kommer det finnas bänkar, krokar samt ett kylskåp för diverse burkar🍺
Utanför bastun kommer det finnas ett trädäck och jag funderar på att sätta in en utedush på den vänstra kortsidan. Om man inte vill hoppa i sjön såklart 😉
MVH
Här är en ritning jag gjort för den bastu jag tänkt bygga i vår.
Är det någonting som ni tycker jag missat i mina planer, något mått som ser konstigt ut? Kom gärna med era tankar!
Taket inuti bastun ska vara platt på 2400mm högt och väggar och lavar är i asp.
Aggregatet är Harvia Legend 240 Greenflame med deras 25L vattentank ovanpå.
I omklädningsrummet kommer det finnas bänkar, krokar samt ett kylskåp för diverse burkar🍺
Utanför bastun kommer det finnas ett trädäck och jag funderar på att sätta in en utedush på den vänstra kortsidan. Om man inte vill hoppa i sjön såklart 😉
MVH
Har du planerat för vedförvarings, både inomhus och utomhus? Utomhus för att torka veden på plats vid bastun, och inomhus för att ha på plats om du vill fylla på mer ved.
Finns det avloppsbrunn i ngt av utrymmena?
Finns det avloppsbrunn i ngt av utrymmena?
Produkter som diskuteras: "vedförvarings"
Vedförvaring
Vedförvaring kan vara både praktisk och estetisk, och finns i en mängd olika stilar och material. För att hålla veden torr och redo att bränna är det viktigt att förvaringen har god ventilation. Positionering kan också vara avgörande, för
Läs mer
Hej, ved har jag i ett vedförråd, men har tänkt ha lite staplat längst med baksidan också. Inomhus har jag en stor hink/bunke som kommer räcka till en bastuomgång.V vbg-1 skrev:
Det glömde jag nämna, golvet i bastun ska ha en lätt lutning till en spygatt under laven. Eller att den leder ner i en ränna som leder ut vattnet till utsidan.
Klicka här för att svara