Förra sommaren köpte jag en begagnad bastu på blocket för 2.000 kr. Det var en bastukasset som var avsedd att stå i en källare. Veckan innan midsommar fick jag äntligen tummen ur och byggde om den för utomhusbruk.
Jag byggde ett litet trädäck och stälde bastun på. Därefter klädde jag bastun med baspanel och la plåttak.
Totalt kostade bsatun ca 5.000 kr och jag är riktigt nöjd. Skulle jag vetat vad jag vet idag hade jag byggt hela bastun. Blir kanske någon gång i framtiden när man har tid övre. Tillsammans med badtunnan har vi det riktigt skönt hemma.
Jag byggde ett litet trädäck och stälde bastun på. Därefter klädde jag bastun med baspanel och la plåttak.
Totalt kostade bsatun ca 5.000 kr och jag är riktigt nöjd. Skulle jag vetat vad jag vet idag hade jag byggt hela bastun. Blir kanske någon gång i framtiden när man har tid övre. Tillsammans med badtunnan har vi det riktigt skönt hemma.
Redigerat:
Bastu är nödvändigt. Bra gjort! 
Klicka här för att svara



