Jag kommer att behöva dra en massa kablar i min lägenhet och letar efter ett gediget system för kabelkanaler. Skulle gärna vilja hålla mig till ett märke / modell i hela huset. Behöver allt från kanaler för en kabel, till för 20 kablar. Det måste finnas t-kors och ändstopp och sånt. Gärna system för att koppla ihop olika storlekar av kanaler också. De måste vara helt vita, inte gulvita.

Vilket system (tillverkare) är bäst att gå på?

Obo, definitivt. Men skit i T kors, kör listen dikt an istället och för ändavslut så kan du klippa av en del på ett ytterhörn och använda. Använder ganska så uteslutande 1530 eller 2540 storlek på listerna för kablar i lägenheter vid installation. 1530 finns med klister men ska också skruvas fast 👍

A avh67f skrev:
Hager ateha: [länk]

Obo betterman: [länk]

Schneider optiline mini: [länk]
Super, tack!

Schneider optiline tycker jag ser snyggast ut, men jag skall åka och titta på dem i verkligheten innan jag bestämmer mig.

G GoGetLost skrev:
Obo, definitivt. Men skit i T kors, kör listen dikt an istället och för ändavslut så kan du klippa av en del på ett ytterhörn och använda. Använder ganska så uteslutande 1530 eller 2540 storlek på listerna för kablar i lägenheter vid installation. 1530 finns med klister men ska också skruvas fast 👍
Intressant. Vad menar du är bättre med dem än Scheider och Hager?

O Ottosven skrev:
Behöver allt från kanaler för en kabel, till för 20 kablar.
Inte för att det angår mig men när behöver man dra 20 kablar i en kabelkanal i en lägenhet.

Alfredo Alfredo skrev:
Inte för att det angår mig men när behöver man dra 20 kablar i en kabelkanal i en lägenhet.
Nätverkskablar och högtalarkablar

• Wow
Alfredo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.