Jag har en lite knölig tomt, men framförallt är jag för lat/ointresserad för att klippa när det behövs. Nu har jag bestämt att årets trädgårdsprojekt blir en robotgräsklippare, tillsammans med de ändringar av trädgården som kommer behövas för att den ska trivas någorlunda bra. (Ta bort gropar, stenar, grenar, sly, etc) Jobbet som behövs för att den ska trivas behövs ändå göras, så det är okej. Det är roligare att göra det med målet att få en robotklippare att fungera.

Jag har läst och läst ännu fler inlägg, och produktsidor och tester, men blir ändå inte klok på det här. Vilken borde jag välja? Jag ser det som en investering i fastigheten och 10.000 eller 40.000 spelar inte så jättestor roll, så länge jag får något för ytterligare pengar.

Det är inte mer än cirka 7-800 m2 gräsmatta, i tre delar. Ska den ta sig själv mellan delarna blir det via smala gångar. Uppskattade egenskaper: klara knölig terräng, branter, ta sig runt stenar och träd, smala gångar, lyftskydd, etc. (Även lyxigare saker som SMS-alarm när den fastnat låter ju trevligt.)

Vilken är bäst för mig??

Rekommenderar starkt att du vänder dig till www.evp.nu med denna fråga. De har god erfarenhet av de problem du beskriver.

Låter som ett problem för en HQ (220, 320 eller enklare) med guide-kabel. Med risk för att nu få alla märkesfans på mig...

jag köpte en 330x

pacman42 skrev:
Låter som ett problem för en HQ (220, 320 eller enklare) med guide-kabel. Med risk för att nu få alla märkesfans på mig...
Jo, jag håller med liksom att jag rekommenderade no_brakes en AM330X för sitt behov. Min devis är och har alltid varit både i och utanför detta forum "don efter uppgift" och har man en svår uppgift (tomt) skall man ha en bra maskin som klarar detta. Men har man enklare förhållanden kan man ju mycket väl komma billigare undan med en enklare maskin.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.