Hej! Nu är det så här att jag och min sambo har precis köpt en lägenhet och ska så fort vi får nycklarna börja renovera kök och badrum (heh). Rivning av badrum och så är inget problem men det här med att flytspackla upp golvet igen får mig att tänka på två saker..

Hur bör man gå tillväga när man ska börja flytspackla golvet upp till rätt höjd? Rummet är helt fyrkantigt.

En annan sak är fallet inne i den blivande duschörnan. Hur ska jag spackla fallet för att plattsättarna ska kunna sätta klinker där sen? Hörnan blir 80x80 med och 20x20 klinker ska på sen.. Kanske lite torrt på information men jag behöver hjälp snabbt.
Hade gärna låtit plattsättarna spackla golvet också men det är ekonomin som säger nej.

Låt någon flytspackla och sätt plattorna själv?

Är iaf vad jag skulle ha (och har) gjort. Plattsättning är ju inte direkt raketvetenskap, det gäller bara att vara nogrann!

Förvisso.. men jag lämnar kakel och klinker-arbete till fackmän. Har aldrig gjort gjort det här innan och jag vill inte chansa i en lägenhet :/
Känner inte direkt någon som kan hjälpa till med sånna saker heller så jag sitter lite ensam i båten på den fronten.

ok, men sök på forumet det finns svar på allt vad gäller flytspackling och hur man får till fall...
Lycka till!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.