Hej
Jag har för avsikt att flytta ingången till kattvinden så att den livar med kattvinden och inte bygger in en kvadratmeter i rummet, se bild.
Finns det några som helst risker med att riva denna lilla låda(troligen plankvägg), kan det vara en del av den bärande konstruktionen?
Räcker det isåfall att jag stagar upp taket i nuvarande kattvindsväggens förlängning?
Jag har för avsikt att flytta ingången till kattvinden så att den livar med kattvinden och inte bygger in en kvadratmeter i rummet, se bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns det några som helst risker med att riva denna lilla låda(troligen plankvägg), kan det vara en del av den bärande konstruktionen?
Räcker det isåfall att jag stagar upp taket i nuvarande kattvindsväggens förlängning?
Säker kan man ju aldrig vara genom att se en bild, men jag tror nog att utbyggnaden endast är gjord som klädkammare och att du utan risk kan riva den.
Hur ser takstolskonstruktionen ut vid kattvindsväggen?
Går det få en bild inifrån kattvinden?
Hur ser takstolskonstruktionen ut vid kattvindsväggen?
Går det få en bild inifrån kattvinden?
Medlem
· Södermanland
· 371 inlägg
Väldigt svårt att tro att den skulle vara bärande, då borde det se likadant ut i alla 4 hörn. Har även jag en liknande utbyggnad på vinden, på min räcker det att knacka på den för att höra att det inte kan vara något bärande material. Om du öppnar dörren, hur tjock är väggen?
2 hörn på samma långsida har samma utformning. Verkar vara samma utformning som alla väggar, 2tum5plank med tretex på båda sidor.Andreas Blomkvist skrev:
Klicka här för att svara