Hejsan,

MIna termostater på elementen är vridna så de pekar rakt ut från väggen, mycket störande.
Är det bara att lossa på "muttern" och vrida temostaten 90 grader och dra åt igen?

/Mikael
 
  • term.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska jag svara samma sak här också eller ska jag ge ett tvärtomsvar

NEEEEEJ det går inte, rören kommer att gå av och du drunknar blubb blubb.

Protte
 
He he, tackar för svaren.

Kanske tar på mig simglasögon o snorkel bara för att vara på den säkra sidan ;)

/MIkael
 
vadå gå av? inte en chans att man drar av 3/8 " blårör om det inte är i ett väldigt dåligt skick. Men däremot måste du sätta motgrepp på röret så att det inte skruvar ur sig i den gänga den sitter i där nere. Det är det första. Det andra är att man kan inte skruva i gängor som är tätade med lin och linolja, det har härdat och spricker upp och börjar läcka om man skruvar i det så du är tvungen att skruva bort hela termostatventilen, avlägsna det gamla linet, lina om gängan och lägga på Locherpasta. Sen kan du skruva tillbaka termostatventilen. En lingänga med Locherpasta härdar inte till skillnad mot lin och linolja så dessa går att vrida i efterhand utan risk för läckage.
 
Blumbern skrev:
vadå gå av? inte en chans att man drar av 3/8 " blårör om det inte är i ett väldigt dåligt skick..
Protte behagade vara ironisk eftersom han redan svarat på samma inlägg i en annan tråd då Styrch dubbelpostade sin fråga i olika delar av forumet.
 
ahaaa.. då svarade jag här helt i onödan...
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.