Hej,

Jag har nyligen flyttat in i ett hus med en balkong som ser ut att behöva en del underhåll. Min förhoppning är att det ska gå att göra en ”quick-fix” som snyggar till balkongen och dess kanter utan att det kostar för mycket.

Tacksam för tips,
Marti

• Bild av en balkong med slitet räcke och flagnad färg på betongundertaket som behöver underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hus med slitna balkongkanter och räcken som behöver underhåll.
    Skapa konto
  • Balkong i behov av underhåll med slitet räcke och flagnande färg på kant på vitputsat hus.
    Skapa konto
  • Skadad balkongplatta med sprickor och avflagnad kakelbeläggning som behöver underhåll.
    Skapa konto
M MartinGHD skrev:
Hej,

Jag har nyligen flyttat in i ett hus med en balkong som ser ut att behöva en del underhåll. Min förhoppning är att det ska gå att göra en ”quick-fix” som snyggar till balkongen och dess kanter utan att det kostar för mycket.

Tacksam för tips,
Marti
Uppepå kan du väl lägga träplattor som man klickar i varann, finns på Rusta tex?

Hej,

Ja absolut, men hur snyggar jag till kanterna?

E
Se till att åtgärda detta riktigt på en gång. Börjar betongen släppa och börjar få in fukt med fuktspräbgningsr som följd så kan konsekvensen bli att riva balkongen och gjuta en ny.

Absolut! Men exakt vad är det jag borde göra för att slippa riva och bygga ny?

Hej Martin

Såg ditt inlägg och jag har ett liknande projekt.

I mitt fall så kommer det fukt igenom så att färgen under balkongen (taket under) släpper och jag får skrapa måla vart annat år.

Nu har jag lagt på en tunn cement klack för att jämna ut och få till bättre fall.

Ska måla och lägga trall-rutor

Min undran är om målningingen.
Tät färg eller diffusions öppen golv färg?

Hur gjorde du?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.