Hej!
Vi bor på första våningen i en lägenhet med balkongen på söderläge. Jag vill att ha balkongen inglasad. Jag fick två offert från två olika företag. Båda bjuder på en vikbar ramlösa inglasning och täckning till golvet. Kolla bilden gärna. Offerterna skiljer sig på tjocklek av glaset. Den som bjuder på 6mm glas ska kosta 37000kr och den andra som bjuder på 8mm glas ska kosta mig 54,906 kr. Eftersom vi bor på första våningen tycker jag inte att vi har ett behöv av 8mm tjock glas för det borde inte blåsa så hård på balkongen. Men innan jag tar sådant beslut tänker jag ätt skriva här och höra av mig av er föreslag om ni har några. Jag välkomnar era kommentar på rimlighet av priserna också.

O.B.S Det andra företaget bjuder två andra paket också som är dyrare, de ingår extra skydd för glaset och isoleringen. Jag behöver ingen isolering. Jag är osäkert om extra skydd också, jag tror inte att det behövs. Den som kom på besök förklarade mig att glaset kan 'exploderas' i bitar om vi råkar slog det med några möbler och liknande. Jag tänkte inte att det var sannolikt :)

Tack på förhand
Maria

• Inglasad balkong med vikbara glaspartier, rottingmöbler och trägolv i solljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.