35 350 läst · 220 svar
35k läst
220 svar
Badrumsrenovering
- Status
- Tråden går ej att kommentera.
Vänligen håll en trevlig ton o tråden. Jag kommer be Admin ta bort nedlåtande kommentarer om Entreprenör, besiktningsman eller beställare. Det är okej om ni tex tycker eventuella anmärkningar är felaktiga. Det är helt ok att tycka men uttryck det inte nedlåtande. Men tråden här har inget formellt inflytande på entreprenaden.
Byggahus är ett privatperson forum
❤️❤️❤️
Byggahus är ett privatperson forum
❤️❤️❤️
Redigerat:
Renoverare
· Skåne
· 8 471 inlägg
Ujuj...Globetrot skrev:
Ja det där är allt annat än en ok konstruktion att bara lägga nytt ovanpå.
Vad låg ovanpå frigoliten tidigare ?
Man kunde mycket väl ha frigolit som isoleringsmaterial men då la man ju en rejäl finsats bruk ovanpå som fick bärighet men det ser där ju inte ut att ha varit ?
Hade själv också rivit bort denna frigolit för att få koll på resten av konstruktionen och troligtvis också kört EPS och sen flytspackel på detta.
Betong ovanpå tror jag.Paul-Staffanstorp skrev:Ujuj...
Ja det där är allt annat än en ok konstruktion att bara lägga nytt ovanpå.
Vad låg ovanpå frigoliten tidigare ?
Man kunde mycket väl ha frigolit som isoleringsmaterial men då la man ju en rejäl finsats bruk ovanpå som fick bärighet men det ser där ju inte ut att ha varit ?
Hade själv också rivit bort denna frigolit för att få koll på resten av konstruktionen och troligtvis också kört EPS och sen flytspackel på detta.
Renoverare
· Skåne
· 8 471 inlägg
Finns ju många platser där det suttit och sitter kakel på enkelgips och reglar på cc600, där det har hållit bra trots att normerna idag säger annat.
Bara för detta så kan man ju inte bygga efter gamla tankar.
Bara för detta så kan man ju inte bygga efter gamla tankar.
Renoverare
· Skåne
· 8 471 inlägg
Renoverare
· Skåne
· 8 471 inlägg
I min värld ser det väldigt hemmafixat ut och Ja, det har fungerat i många år... denna gången 😉Globetrot skrev:
Man måste tänka på att om en privatperson gör något till sig själv behöver man inte uppfylla alla riktlinjer och krav på samma sätt för då tar man själv ansvaret, men om man anlitar ett företag så måste detta göra en konstruktion de vet att de kan stå för och lämna garantier på.
Plattan är nog inte lagd av någon privatperson. Det är nog husleverantören anno 1979Paul-Staffanstorp skrev:I min värld ser det väldigt hemmafixat ut och Ja, det har fungerat i många år... denna gången 😉
Man måste tänka på att om en privatperson gör något till sig själv behöver man inte uppfylla alla riktlinjer och krav på samma sätt för då tar man själv ansvaret, men om man anlitar ett företag så måste detta göra en konstruktion de vet att de kan stå för och lämna garantier på.