46 764 läst ·
220 svar
47k läst
220 svar
Badrumsrenovering
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nej, jösses det orkar jag inte. Vi har vite vid försening så då låter jag dem hållas. Sen kommer jag ju ge referens. Att ringa o skrika o skälla är inte riktigt jag. Det tror jag inte heller leder oss framåtRejäl skrev:
Nej det löser verkligen inget att göra sig osams med dom. Tråkig sits du är i men som du säger, vänta ut dom och hoppas att badrummet blir så bra som ni har tänkt er. Samt för en billigare pengGlobetrot skrev:
Då får du ta den jobbiga fajten med dom i slutet om man inte vill/orkar samtala om dessa saker..Globetrot skrev:
Ja, det kanske är så det tänker. Men missnöjd kund kan ju sänka företag. Vi drog in många offerter så deras var inte dyr i förhållande.M Mortsken skrev:
Precis som förväntat, och det var just därför jag skrattade åt det första inlägget för två veckor sedan – man bygger upp höga förväntningar, skriver alla tänkbara avtal, bokar hundra besiktningar, känner sig trygg med en vitesklausul, och sedan går allt åt skogen. I slutändan är det ändå människor du har att göra med, och om de vill kan de bara strunta i allt – oavsett om företaget har certifikat eller inte. Och bryr de sig inte om själva uppdraget, så lär de knappast bry sig om en kundrecension heller.
Redigerat:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Det är nog ingen som menar att du ska skrika och skälla men man måste kommunicera och tro det eller ej men det gäller faktiskt från båda hållen än om många härinne oftast bara hackar på att hantverkarna är värdelösa på att kommunicera. 😉Globetrot skrev:
Ja, om man hade en seriös referens från någon man kände. Tyvärr finns inte något alternativ. Vi har massor av bekanta och vänner som alla är missnöjda med badrumkillar….eller så kan jag se att det nog inte är någon vi vill anlita. Jag har lite koll….men våra projekt brukar bli bra till slut. Vi lever på bra avtal och att avtala med besiktning man/vite. Och vi är petiga. Jag skulle själv inte vilja ha mig som kund! 😂😂 Å andra sidan strular vi aldrig med betalning eller liknande. Och jag ringer inte o skäller. Så på det sättet en bra kundMrJay skrev:
Precis som förväntat, och det var just därför jag skrattade åt det första inlägget för två veckor sedan – man bygger upp höga förväntningar, skriver alla tänkbara avtal, bokar hundra besiktningar, känner sig trygg med en vitesklausul, och sedan går allt åt skogen. I slutändan är det ändå människor du har att göra med, och om de vill kan de bara strunta i allt – oavsett om företaget har certifikat eller inte. Och bryr de sig inte om själva uppdraget, så lär de knappast bry sig om en kundrecension heller.
Ja, så är det nog. Menar du att jag borde ringa dem flera ggr för att fråga var de är? Skulle det hjälpa?Paul-Staffanstorp skrev:
Som jag skrev så jobbar jag 8-17 med gigantiska kapital projekt, stressigt och ofta lunchmöten. Jag känner inte att jag ska behöva följa upp hela tiden. Det är inga oklarheter kring entreprenaden. Men ja….om jag förväntas lägga 2 Tim per dag så är jag en extremt dålig kund. 😂
Redigerat:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Flera ggr kanske inte behövs men ja... ifrågasätta varför de inte är där på flera dagar är väl inget betungande än om jag tycker de borde informera egentligen men om du nu tyvärr lyckats hitta en firma som är värdelösa på att kommunicera så får man tyvärr ligga på lite själv för det ska hända något för annars väljer de andra jobb där folk gör detta.
Förstår vad du säger. Men jag är kund. De har satt projekt planen och har kallat till besiktning. Rent formellt är de inte sena ännu. Så jag vet inte riktigt vad jag skulle vinna. De har ju marginal.Paul-Staffanstorp skrev:
Flera ggr kanske inte behövs men ja... ifrågasätta varför de inte är där på flera dagar är väl inget betungande än om jag tycker de borde informera egentligen men om du nu tyvärr lyckats hitta en firma som är värdelösa på att kommunicera så får man tyvärr ligga på lite själv för det ska hända något för annars väljer de andra jobb där folk gör detta.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Pr
Men jag vet inte för jag kommunicerar alltid med mina kunder så det både räcker och blir över, det behövs aldrig några besiktningar och vite har aldrig ens varit på tapeten under mina 20år.
Inte heller en reklamation. 🙏🏼
Precis, du är kund och har också ett ansvar att kommunicera och om det nu visar sig att de inte hinner med vad de ska inför besiktningen du vill ha så är det ju någonstans det inte fungerar och då borde man ju ifrågasätta hur fan de tänkt kan jag tycka.Globetrot skrev:
Men jag vet inte för jag kommunicerar alltid med mina kunder så det både räcker och blir över, det behövs aldrig några besiktningar och vite har aldrig ens varit på tapeten under mina 20år.
Förstår inte riktigt vad du menar? Vad skulle jag kommunicera om? Jag har inte planerat eller kallat till besiktning. Jag tror inte jag borde eller kan lägga mig i det? Att ringa o ”ifrågasätta”, nja…tror inte det som sagt löser någonting.Paul-Staffanstorp skrev:
Pr
Precis, du är kund och har också ett ansvar att kommunicera och om det nu visar sig att de inte hinner med vad de ska inför besiktningen du vill ha så är det ju någonstans det inte fungerar och då borde man ju ifrågasätta hur fan de tänkt kan jag tycka.
Det är kanske pga att mitt jobb tar energi. Jag orkar inte jaga eller ifrågasätta hantverkare. Jag tror inte det skulle påverka åt det positiva hållet.
Jag har vid några tillfället haft kunder som har varit väldigt petiga, liknade TS, jag uppskattar det till en viss gräns. Då har jag föreslagit antingen trestegsbesiktnkng alt slutbesiktning och om dom hittar fel så står jag för den kostnaden, annars står kunden för det. Det har i mina fall ändrat på kundens attityd och blivit lugnare. Men jag har oxå packat ihop verktygen och åkt därifrån.Paul-Staffanstorp skrev:
Pr
Precis, du är kund och har också ett ansvar att kommunicera och om det nu visar sig att de inte hinner med vad de ska inför besiktningen du vill ha så är det ju någonstans det inte fungerar och då borde man ju ifrågasätta hur fan de tänkt kan jag tycka.