Hej,

Ska renovera ett litet badrum, ska ha hjälp, har endast rivit själv. Tyvärr blev hantverkarna försenade en vecka så jag tänkte ev göra lite mer själv.

Bör man byta isoleringen i bjälklaget? Idag verkar det vara lite spån och sedan lite mineralull ovan spånen. Spelar det någon roll eller kan man lika gärna låta det ligga kvar? Tanken är att de ska lägga elektrisk golvvärme och sedan klinkers på.
Dock ska avlopp och vatten flyttas så de måste ändå ner i bjälklaget och härja. Hur hade ni kloka gjort?
Lägger med en liten bild på hur det ser ut, spånen syns inte utan ligger underst.
 
  • Renoverat badrumsgolv med borttagen golvyta som exponerar träbjälkar, spånskivor och isoleringsmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kostar inte många kronor. Allt måstr ändå ut om rör ska flyttas/,bytas osv.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.