Byggahus.se
Är det någonting speciellt man bör tänka på när man skall installera ett badrumsfönster där det inte funnits fönster förut. Höjd/Insynsskydd osv Är det samma typ av fönster som i övriga huset eller finns det speciella badrumsfönster? Tips på leverantör i så fall som inte kostar skjortan.
 
Använd någon form av insynskyddat glas om fönstret inte sitter skyddat mot insyn. Tex potatisglas, granitglas eller frostat.
 
Potatisglas? :surprised:

Vad är det? :)
 
Sätt in klarglas, vi gjorde inte det och missnöjda med vårt råglas fönster.

I vårt fall är det glas från golv till tak så vi kände att det kunde vara lite jobbigt, men med facit i hand så är det bättre med en tunn gardin.

Från utstidan ser det mycket bättre ut och om du känner att folk står och glor är det bara att sätta dit en kruka murgröna. Efter någon månad eller två har du en grön fin gardin.
 
Potatisglas är ett speciellt, ganska vanligt, mönster i glas för insynsskydd. Gå till glasmästaren och fråga så visar han dig.
 
Jag gillar inte denna tråd, i källaren står det ett en-meters runt fönster (råglas) som skall monteras i badrummet, 4 meter från gatan. Jag börjar oroa mig för att jag måste tänka på vad jag gör i badrummet.....

Kanske är ett bra tips att odla någon snabbväxande djungelväxt i fönstret....
 
Bob_the_builder
MathiasS skrev:
Jag gillar inte denna tråd, i källaren står det ett en-meters runt fönster (råglas)  som skall monteras i badrummet, 4 meter från gatan. Jag börjar oroa mig för att jag måste tänka på vad jag gör i badrummet.....
Om det är råglas behöver du väl inte oroa dig? Det ser man väl knappast igenom (möjligen kan man se rörelser).
 
Bob_the_builder skrev:
Om det är råglas behöver du väl inte oroa dig? Det ser man väl knappast igenom (möjligen kan man se rörelser).

Jodå det syns igenom. Inte skarpa konturer förstås men man skulle tydligt kunna identifiera armar, ben och andra utstickande föremål. ::)
 
Dagtid syns inget. På kvällen beror det helt på hur ljuskällorna i bardrummet är placerade. Om man har belysning vid fönstret syns inget alls men om man har ett gammalt klot över badrumsskåpet mitt emot fönstret så syns siluetten ganska tydligt om man står däremellan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.