Hej!

Öppnade upp en kopplingsdosa i taket av nyfikenhet för jag skulle de ifall det fanns någon möjlighet att kolla in en lampa. Mötes av lite mer sladdar än jag tänkte.

Vad ska jag köpa?
Vad ska jag göra för att få ihop detta?

Skickar en bild på hur det ser ut i taket. En på hur det ser ut i lampan. Och sedan en bild på vägen där det finns två strömbrytare. En brytare går till befintlig lampa i badrummet, den andra händer inget när man trycker på.

Mvh Jonas

• En öppen kopplingsdosa i taket med flera färgade elektriska sladdar och sammanfogningar genom användning av skarvklämmor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inuti en öppnad vit kopplingsdosa med synliga kablar och terminaler.
    Skapa konto
  • Vägg med två strömbrytare och en strömkabel som hänger ut.
    Skapa konto
Skulle det inte kännas bäst att ta hem en elektriker?

Säkert, men vill lära mig. Är det inte tanken här?

BirgitS
Har du en multimeter som du kan mäta spänning med?
Är det två trådändar som är tejpade (lite svårt att se hur alla går)?

Välkommen till forumet också!

• Gilla
Emil_L
  • Laddar…
Hej, inte för att vara "paragrafryttare" men du får inte installera "lampa" i badrummet om vi nu inte pratar om att byta ett lysrör eller E27 lampa eller liknande. https://www.elsakerhetsverket.se/kopplasakert/produkt/Ljusarmatur/Badrum

Däremot kan vi säkert hjälpa till med vad du behöver köpa.
men vi behöver mera information, vad är det för "lampa" du skall sätta in? hur långt ifrån dosan? typ av vägg?
var lite svårt att se hur det var kopplat i dosan, men ser ut som att en av tändtrådarna inte är anslutna, därav så gör ena strömvippan inget som du nämner, finns antagligen andra aspekter att ta hänsyn till, hur tänkte du själv att kabeldragningen skulle göras tex? synligt på vägg? i list? såg ut att vara en tunnare kabel till "lampan" men förstår inte riktigt var det är för typ lampa dock

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.