Har en fundering då vi har ett stort badrum och nu har tätsiktet släppt i duschen men det är tätt !
Det är rollat tätsikt
Kan man bara riva den delen dvs dela av badrummet eller skarva tätskikt
Det finns inga uppmätta fuktskador
Vad kan man göra eller måste man riva hela badrummet?
Det är rollat tätsikt
Kan man bara riva den delen dvs dela av badrummet eller skarva tätskikt
Det finns inga uppmätta fuktskador
Vad kan man göra eller måste man riva hela badrummet?
Redigerat:
Rollade tätskikt skall mig veterligen bytas ut helt, jag kan dock ha fel! Foliebaserade tätskikt skall gå att lappa däremot.
Hör med tillverkaren om vad dom säger och om dom kan garantera funktionen.
Hör med tillverkaren om vad dom säger och om dom kan garantera funktionen.
Vad är det för yta, kakel antar jag eftersom det är rollat tätskikt?
Är det inte kakel så är det nog målad våtrumsväv, alternativt gummimatta men eftersom du skriver "rollat" gissar jag på målat...
I det fallet att det är målat går det att "skarva" men bäst är att lägga en hel ny våd och det kommer att synas skarvar genom.
Är det däremot kakelplattor som trillat loss skulle jag rekommendera att göra om hela badrummet!
Är det inte kakel så är det nog målad våtrumsväv, alternativt gummimatta men eftersom du skriver "rollat" gissar jag på målat...
I det fallet att det är målat går det att "skarva" men bäst är att lägga en hel ny våd och det kommer att synas skarvar genom.
Är det däremot kakelplattor som trillat loss skulle jag rekommendera att göra om hela badrummet!
Rollat tätsikt under kakel o klinker
Då är det läge att byta ut allt. Har det släppt på ett ställe och om dessutom kakel släpper kan du vara rätt säker på att det är hål. Rollat tätskikt får/kan inte lagas enligt regelboken heller, bara folie baserat...
De går inte o dela upp rummet då ?
Varför har tätskiktet släppt från första början? Ingen primer innan?
Vet du fabrikat/modell på tätskiktet? grundprincipen vid lappning av tätskikt är att använda sig av samma produkt igen och enligt tillverkarens anvisningar.
Vet du fabrikat/modell på tätskiktet? grundprincipen vid lappning av tätskikt är att använda sig av samma produkt igen och enligt tillverkarens anvisningar.
Med tanke på hur nära brunnen det är, så borde det var brunnsmanschetten som ligger under mosaiken där.
Iaf skarven mellan den och det rollade...
Undrar också hur du vet att det är tätskiktet som släppt?
Mosaiken ligger ju på nät, och det kan ju vara nätet som lossnar...
Iaf skarven mellan den och det rollade...
Undrar också hur du vet att det är tätskiktet som släppt?
Mosaiken ligger ju på nät, och det kan ju vara nätet som lossnar...
bimbosorken, menar du att klinker/mosaik lossnat?
Många lever i villfarelsen att det är kaklet som är "tätskikt" men det tror jag inte du menar då du skriver "rollat tätskikt" tidigare.
Är det så att tätskiktet (eller brunnsmanschetten) lossnat från golvet så du känner att det är en "bula" eller löst från golvet är det mest troligt för att det läckt in vatten under golvet och att golvspånet har svällt. I så fall har du redan en vattenskada!
Många lever i villfarelsen att det är kaklet som är "tätskikt" men det tror jag inte du menar då du skriver "rollat tätskikt" tidigare.
Är det så att tätskiktet (eller brunnsmanschetten) lossnat från golvet så du känner att det är en "bula" eller löst från golvet är det mest troligt för att det läckt in vatten under golvet och att golvspånet har svällt. I så fall har du redan en vattenskada!
Det är en bula samt att musiken rest sig och trycker man på fixat under så flexar ytan
Det är försäkringsbolagets tekniker som gav den förklaringen
Att det rollade tätsiktet är helt men lossnat o blivit som en luftbubbla under som gör att det flexar
Det är försäkringsbolagets tekniker som gav den förklaringen
Att det rollade tätsiktet är helt men lossnat o blivit som en luftbubbla under som gör att det flexar
Så försäkringsbolagets tekniker tyckte det var OK då?
Det finns ju en orsak till att det lossnat och är det sådär nära golvbrunnen så skulle i alla fall jag gissa på vattenskada vid golvbrunnen...
Har du träbjälklag i huset?
Någon möjlighet att öppna upp underifrån och titta hur det ser ut?
Det finns ju en orsak till att det lossnat och är det sådär nära golvbrunnen så skulle i alla fall jag gissa på vattenskada vid golvbrunnen...
Har du träbjälklag i huset?
Någon möjlighet att öppna upp underifrån och titta hur det ser ut?