Byggahus.se
Badrumsgolvet grovspacklat med ca 20-25mm över hela ytan.

Grovspacklat badrumsgolv med synliga rör och kablar, och byggmaterial spridda ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Få se om man har råd att köpa reglar imorgon och börja lite smått att bygga upp
 
  • Gilla
Gud_ och 2 till
  • Laddar…
Reglade lite i söndags

Pågående byggprojekt med nymonterade reglar och isolering i ett rum, verktyg utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska fortsätta lite under veckan, sen blir det nog ett större ryck till helgen (om det inte blir skoteråkning)
 
Fick upp nästan hela väggen, tyvärr var jag nog kanonfull när jag skar mattan och kompisen knackade ur golvet efter det...

Byggarbetsplats med ojämnt skuren matta och laserlinje som visar ojämnheter på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men det får lösa sig, ska spackla på golvet igen och då får jag täta ena sidan så jag får spackel under reglarna.

Delvis uppförd väggstomme i renoveringsprojekt med verktyg och byggmaterial synliga på golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Duschen blir 105x105, just nu känns den gigantisk :D
 
  • Gilla
  • Haha
sinuslinus och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
nino nino skrev:
Duschen blir 105x105, just nu känns den gigantisk :D
Tvåpersonersdusch ;)
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
J
nino nino skrev:
Fick upp nästan hela väggen, tyvärr var jag nog kanonfull när jag skar mattan och kompisen knackade ur golvet efter det...

[bild]

Men det får lösa sig, ska spackla på golvet igen och då får jag täta ena sidan så jag får spackel under reglarna.

[bild]

Duschen blir 105x105, just nu känns den gigantisk :D
Har 110×100, och man vänjer sig snabbt så nu känns standardduschar pyttesmå.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
J JeLö skrev:
Har 110×100, och man vänjer sig snabbt så nu känns standardduschar pyttesmå.
Ja jag har ju inte fått upp varken reglar eller skivor än så det kommer nog bli trångt till slut :D
 
J
Inget dåligt jobb, imponerande! Väldigt nyfiken på sågen, var den lättanvänd/effektiv? Blev det mängder med betongslurry?
 
J Jo-han skrev:
Inget dåligt jobb, imponerande! Väldigt nyfiken på sågen, var den lättanvänd/effektiv? Blev det mängder med betongslurry?
Ja den var väldigt enkel att använda.
En behållare som man fyllde med vatten sen var det självtryck.
Det blev väl lite kladd på golvet, vattnet kan man raka ner i sågspåret. Resten torkade till nästa dag, det blev nån mm efter det torkat.
Det gick åt ca 3mm av 14? Gjorde en deal att jag fick en ny klinga med, skulle slitaget kosta mer än klingan så köper jag den, nu gick det ungefär jämnt ut men jag köpte klingan iaf då jag ska såga mer.
Nu var min betong ganska så dålig och utan armering.
 
  • Gilla
Jo-han
  • Laddar…
Fick upp lite mer reglar, nu måste skivorna snart upp så man kan sätta dit dom som fattas...
Köpte justerskruv till ytterväggen, väldigt smidigt.
Delvis uppbyggda träreglar i ett pågående inomhusbyggprojekt med isolering och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
Där dom vita slangarna kommer ut nere till mitten/vänster i bild blir det någon typ av skåp/garderob med vv beredare i.
Hitom reglarna till höger blir det också någon garderob/linneskåp, så det kommer bli ett 90 graders hörn tillslut :D
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Till vänster om stolpen så blir det ev tvättmaskin och torktumlare, behövs det extra ventilation där?
Kan man koppla ihop ev TM/TT och vanlig fläkt i ett Y med nån typ av backventil eller räcker det att sätta en PAX fläkt ovanför maskinerna.
Hela badrummet är ca 5kvm
Kanske räcker att sätta en PAX i ytterväggen, en sån med grundventilation och fuktstyrning?
 
BirgitS
Det är väl så att tvätt och tork är inne i badrummet, och i så fall räcker det ju med den vanliga badrumsventilationen. Det finns ju någon norm på lämpligt luftflöde i badrum och jag tror det är 15 l/s men kolla upp det. Ständigt luftflöde för att få tillräcklig ventilation av övriga rum (om inte huset är väldigt otätt eller ventileras på annat sätt).
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Var och köpte skivor idag på fm

Runt 400 för en 15x1200x2500 plywood och nästan det dubbla för en 900 :D

Skulle haft 4st 90 och 4st 120 men det blev 8st 120 så klart...

Byggarbetsplats med plywood på väggar, träreglar, verktyg och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inte riktigt hälften gjort idag, få se om jag fortsätter imorgon söndag
 
Drog vatten till toan, tyckte inte att det stämde riktigt men var lite stressad...
Skulle dit med bockfixturen men den passade inte, jag hade dragit 18 rör :(

Finns det bockfixturer för 35? mm ytterrör eller måste man köpa en sån övergångsskarv eller hur gör man ?
 
Krilleman
Övergångsskarv för att komma ner i diameter på skyddsröret.
 
  • Gilla
Bo arnold och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.