2 756 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Badkar med tass
Hej!
Nu behöver jag lite råd igen. Vi ska köpa ett nytt badkar. Det ska vara frontfritt och gärna med tassar. Nu har vi hittat ett billigt på Krauta, tydligen är det någon sorts plast. (Tror badkaret hette Selena Nova). Min undran är nu, har ni någon erfarenhet av detta? Hur är det att ha ett "plastkar"? Vad ska man tänka på? Kan det välta? (kanske en korkad fråga :blushing
Någon som kan rekommendera något annat badkar som inte kostar skjortan och som dessutom är frontfritt.
Tusen tack på förhand!
Nu behöver jag lite råd igen. Vi ska köpa ett nytt badkar. Det ska vara frontfritt och gärna med tassar. Nu har vi hittat ett billigt på Krauta, tydligen är det någon sorts plast. (Tror badkaret hette Selena Nova). Min undran är nu, har ni någon erfarenhet av detta? Hur är det att ha ett "plastkar"? Vad ska man tänka på? Kan det välta? (kanske en korkad fråga :blushing
Någon som kan rekommendera något annat badkar som inte kostar skjortan och som dessutom är frontfritt.
Tusen tack på förhand!
IFÖ:s BKFF skulle jag ha rekomenderat! Bensats säljes separat och för ett kar (150 eller 160) med ben i plast så får du betala ca 5000:- om du känner någon polare som har konto hos någon grossist! Ytterligare ca 500:- för metallfötter!
Redigerat:
Jag har ingen erfarenhet av sån men tycker det är snyggt!
Alla badkar som vi har haft har stått på ben, det kan inte vara nån skillnad jmf med tassarna på de modeller Du tänkt vad gäller vältningsrisken snarare bättre i så fall de badkar med tassar vi tittat på har i och med det fått benen längre ut från centrum än de med front.
Alla badkar som vi har haft har stått på ben, det kan inte vara nån skillnad jmf med tassarna på de modeller Du tänkt vad gäller vältningsrisken snarare bättre i så fall de badkar med tassar vi tittat på har i och med det fått benen längre ut från centrum än de med front.
Medlem
· Skåne
· 45 inlägg
Plast är ju vettigera i pris, men för allt i världen - använd inte badoljor till barnen! Det blir en kådaliknande massa som du får mekaniskt skrapa bort med naglarna. Skall du ha badolja så får du ha gjutjärnsbadkar med emalj.
Annars så blir du nog nöjd, och jag tror inte det välter.
Gjutjärnskaren börjar väl annars på runt 20'
Annars så blir du nog nöjd, och jag tror inte det välter.
Gjutjärnskaren börjar väl annars på runt 20'
Klicka här för att svara