Byggahus.se
Såg en blänkare på nätet där man kan köpa 2 nr av tidningen Gör Det Själv och få en avståndsmätare på köpet.

Nu är jag ju inte så blåögd att jag tror att de skickar ut proffsgrejor utan det brukar ju alltid handla om "billigare locksaker", men skulle denna avståndsmätare kunna vara något att ha överhuvudtaget? Dessutom får man ju pröva på tidningen och se om den är bra, lite tips och råd behöver man alltid :)

Jag har gått och funderat på en avståndsmätare, jag gör om flera rum hemma och det blir en hel del knepiga och långa mått, inte alltid så lätt med varken tumstock eller måttband. Har väl kikat på en del i prisklassen 500-800kr vilket är den summa min budget ligger runt.

Här finns mer info om mätaren

http://gds.se/erbjudande/12159/form/2?media=nyhedsbrev&ms=1


 
Jag har fått en avståndsmätare från dem en gång. Det var inte en exakt likadan som den på bilden. Men den var i alla fall fullständigt värdelös.
 
Det är en ultraljudsmätare, mao helt kass.
Du ska leta efter en laseravståndsmätare
 
Aha se där, bara en sån sak. Tack för snabbt svar till er båda, skippar den helt med andra ord :)
 
Nu krävs tydligen inte min åsikt, men om det är någon annan som över huvud taget funderar på om den avståndsmätaren duger till nått så kan jag säga att min slutade sina dagar på garage golvet under hammaren. De enda den dög till (innan knappen hängde sej) va att leka med katterna med lasern som den hade. Funderar nu ist. på en Leica Disto D2 lr Bosch 40 alt. 70 kommer inte ihåg beteckningen.

Mvh Fredrik
 
Men visst borde den gå att hänga i granen? ;-) kunde inte låta bli...
 
Med det sagt så kom det med en IR-temperaturmätare som premie för "GDS" när jag började prenumera...den visade sig mot all logik faktiskt fungera som den var tänkt...jämförde den på skoj med lite mer säkra temp-givare och den stämde väldigt bra...

Men generellt...vill man ha en avståndsmätare, köp en.... fast du kan ju utnyttja den du får från tidningen till att testa vad du vill ha ut av en avståndsmätare....typ precision:)
 
thewolf skrev:
Men visst borde den gå att hänga i granen? ;-) kunde inte låta bli...
Ja, "men det är inte mycket..." ;)

Mvh Fredrik
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.