Byggahus.se
*Aluminium och 4 mm kanalplast*

Då skulle garanterat odlingsfantasten och särbon tillbringa ännu mer tid hemma hos mig, om vi kunde driva upp hans sticklingar i detta fina växthus - som skulle passa så himla perfekt på min framsida i söderläge :)

Den bästa växthuseffekten på vårt liv och förhållande!

(...PS påskveckan är ju nu...?)
 
Svar: nummer 2

antar att sista datum ska var fredag 1 april och inte fredag 1 mars som det står!

jag behöver verkligen ett växthus här uppe i Västerbotten, jag vill kunna plocka solvarma tomater, ha fina blommor och använda andra tips som passar för sydliga breddgrader och som ofta finns i tidningar och på nätet. Så nu hoppas jag på en underbar sommar med mycket nytt runt mitt hus!
 
2. Aluminium och 4mm kanalplast

Då kontoret nu är fullt av fröodlingar och förrådet i garaget är hem åt ett hemmasnickrat växthus där plantorna hamnar efter kontoret. Det är kostsamt att hålla dom 21 graderna som frö kräver i det kalla förrådet.

Med detta lilla Hus kan jag odla frö och driva upp plantorna på samma ställe utan att det kostar skjortan. Fröna på översta hyllan där det är varmast och plantorna längre ner.

Just nu bor det 70 frön på kontoret och ca 40 plantor i förrådet. Behöver den snarast:)
 
2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Det vore perfekt att ha på balkongen och kunna odla egna örter och kanske lite mera exotiska frukter. Förra sommaren blev det bara lite jordgubbar i mina krukor tillsammans med dvärgsyrenen.
 
Svar: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Det skulle passa bra i min nya trädgårdslands avdelning utan att ta för stor plats.
 
Svar.2 Skulle vilja börja odla lite redan nu☺
 
Svaret är:

2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Älskar att odla men har precis byggt nytt hus och vet inte hur mycket som blir klart i sommar så skulle gärna vilja ha ett växthus i vår än så länge tomma trädgård :)

Ser att det står att vinnaren ska utses den 1 mars, men ni menar väl den 1 april?

byers residence.jpg
 
Rätt svar är: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast


Jag skulle vilja vinna detta växthus för att kunna ge bort det till min lillasyster med make som i höstas flyttat in i sin första villa. Min syster älskar att odla och hade tidigare balkongen full. Ett miniväxthus skulle ge henne möjligheten att utöka odlingen av chili och tomater på tomten även där ett fullstor växthus ej får plats!
 
Rätt svar: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast

I detta hus kan alla grönsaker få frodas
Att odla själv gör dem allra, allra godast
Med växthus mot väggen är det lätt att bli lat,
För man får snabbt både gurka och tomat
Kanske inte tillräckliga belägg
För att den ska hamna just på min vägg
Men jag kan garanterat lova
Att jag skulle älska denna gåva
 
2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Precis ett sånt där sparar jag till, det ska kramas med min vinranka i änden av min rosengång (vid dom vita nävorna)
11215817_10153624669538267_3573986780546559653_n.jpg .
Jag har två hobbys, att renovera och att odla, och nu när jag är för sjuk för att renovera.. då är det trädgården som får min fulla uppmärksamhet i väntan på att kroppen ska tillåta slippapper och målarpenslar igen :) Ett växthus skulle ju innebära att jag kunde odla en del utan att behöva krypa runt på marken också, vilket skulle passa min kropp utmärkt :)
 
Svar: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Precis vad jag behöver, mitt gamla växthus blev helskrot efter en tuff vinter för några årsen, både blåst och mycket snö tog knäcken på det...
 
  • Gilla
Ruuuben
  • Laddar…
2. Aluminium och 4mm kanalplast

Älskar att odla och jag hade tidigare hela lägenheten(typ) full med Chiliplantor och annat grönt. Nu har jag äntligen ett hus men första året har mycket av resurserna gått åt annat men någon gång ska jag absolut köpa ett stort växthus. Men det skulle vara helt underbart att få börja redan nu med ett mindre växthus som detta. För min del så gillar jag mest att odla grönsaker och frukt så det skulle få växa chili, gurka, kryddor och annat gott.
 
4mm o aluminium!!
Skulle passa perfekt på min framsida, jag behöver det verkligen!!
 
Svar 2. Aluminium och 4mm kanalplast.

Motivering:
För att barnen vill älska att kunde odla lite själva (och vi har ingen odling als)
 
svar: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Jag och killen ska snart flytta till hus. Jag hade tänkt att börja vara mer seriöst med att odla då. Fast vill börja lite smått och se om jag har några gröna fingrar. :D


bloodsband@live.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.