Byggahus.se
2: 60 m/s

Nu när vinden inte blåser på rätt håll så vill det vara en bra hjälp med en lövblås!
 
60m/s

De senaste åren har jag fått alltmer ont i fingerleder och armbågar och jag har mycket löv att kratta, och att sopa från parkering mm. Jag har sett fram emot årets lövfällning med vånda men en bra lövblås vore ju en extrem hjälp!
 
2. 60 m/s

Min fru vill att jag ska vinna den här, så jag bjuder på kritiken ;)

Nu finns det inga ursäkter kvar, denna ska jag sätta i händerna på min karl. Av alla verktyg som köps in, hamnar de på något sätt bara i handen min. Nä, ut och jobba lite i friska luften gubbe, du kan inte bara dricka kaffe på din stubbe. Om vi vinner och du ändå inte får ändan ur, tar jag med blåsen till ditt kontor och bjuder dina papper på en redig flygtur! Fast mest hoppas jag att det blir en gemensam stund i trädgården, så att vi kan njuta där ute när det blir vår igen.
 
  • Haha
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
STIGA SBL 24 AE är en 24-volts lövblås som gör att du snabbt får rent altanen och uteplatsen från löv och smuts. Perfekt nu inför höststädningen, men även när du ska öppna upp igen till våren. Veckans vinnare tar hem en SBL 24 AE tillsammans med batteri och laddare.

[bild]

Totalt värde cirka: 1 800 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har SBL 24 AE för lufttryck?

Svaret hittar du här: [länk]

1. 40 m/s
X. 50 m/s
2. 60 m/s

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 19 oktober.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Stiga. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Stiga för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar 60 m/s
Motivering
Det är kul med maskiner!
 
richardtenggren
2. 60 m/s

Delvis för att jag skrev ut enheten rätt, det ska vara ett mellanslag mellan värdet och enheten har jag fått lära mig. Så där sållas redan några bort ;)
Vi har befriat vår tomt från träd, var en av de första sakerna vi gjorde efter inflytt. Tyvärr har våra grannar träd som skräpar ner, med denna skulle vi kunna blåsa tillbaka löven, eller kanske mer troligt, samla upp dessa och lämna till återvinningen. ;)
 
Svar 2
Efter idag ha krattat löv från stora lönnar,ekar och div fruktträd så är behovet stort som tusan efter en medhjälpare som gärna tar hand om löven.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
STIGA SBL 24 AE är en 24-volts lövblås som gör att du snabbt får rent altanen och uteplatsen från löv och smuts. Perfekt nu inför höststädningen, men även när du ska öppna upp igen till våren. Veckans vinnare tar hem en SBL 24 AE tillsammans med batteri och laddare.

[bild]

Totalt värde cirka: 1 800 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har SBL 24 AE för lufttryck?

Svaret hittar du här: [länk]

1. 40 m/s
X. 50 m/s
2. 60 m/s

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 19 oktober.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Stiga. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Stiga för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 60 m/s

För att göra höststädningen i trädgården både rolig och effektiv skulle den här göra undervärk. Med bla många häckar och ett stort Pilträd blir det normalt många timmars räfsning.
 
Svar: 2. 60 m/s
Vi har nyligen flyttat till hus och en av sakerna som min man har gått runt och pratat om är en lövblås. Själv har jag känt att det är 1000 andra saker jag prioriterar innan. Nu kom däremot hösten och alla löv så jag kanske börjar hålla med honom lite (men det behöver jag kanske inte erkänna för honom:crysmile:) Hur som helst så hade det varit lite kul att få överraska honom med en sådan och få en lite lövfriare tomt på köpet:D
 
Svar: 60 m/s

Skönt att slippa både sladd och bensin när man blåser rent sin trädgård,uppfart och barnens studsmatta.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
STIGA SBL 24 AE är en 24-volts lövblås som gör att du snabbt får rent altanen och uteplatsen från löv och smuts. Perfekt nu inför höststädningen, men även när du ska öppna upp igen till våren. Veckans vinnare tar hem en SBL 24 AE tillsammans med batteri och laddare.

[bild]

Totalt värde cirka: 1 800 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har SBL 24 AE för lufttryck?

Svaret hittar du här: [länk]

1. 40 m/s
X. 50 m/s
2. 60 m/s

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 19 oktober.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Stiga. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Stiga för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar 2. 60 m/s. Att slippa kratta mer eller mindre blir skönt
 
E
60 m/s.


Vi har en ek som är väldigt vacker men som bäddar in vår altan i ett kompakt lager av ekblad och ekollon. Jag behöver verkligen hjälp!
 
Svar 2. 60m/s.

Jag behöver den sommar som vinter,
Blåsa löv och snö utan att jag slinter
Men denna kära produkt från Stiga
Ska jag emot trädens avkomma kriga.
Särskilt då grannen har en lång lövhäck
Så fyller den snart min stora säck.
Antingen vinner jag denna maskin
eller fortsätta dricka mitt kära vin.
 
  • Gilla
pixellegolas
  • Laddar…
Svar 2. 60m/s

Då kunde jag ju blåsa tillbaka alla björk-, körsbärs- och alm-löv till grannen istället för att jag måste kratta upp dem...
 
2. 60m/s

Motivering:
Mina föräldrars gård så står det en gigantisk lönn som har ett fantastiskt lövverk. Skulle vilja övertyga min 81:åriga pappa att man alltid inte behöver handkraft
 
Svar: 2. 60 m/s

Motivering: Med ett torp mitt i skogen har jag gott om löv, så mycket att jag börjar ta vara på dem. Jag samlar löv i lövkomposten för att skapa ny jord. Nästa år väntas än mer löv eftersom jag då kommer att plantera en häck längs grusvägen. Buskar som på hösten får vackert röda blad. Marken kommer att bli täckt av en skön blandning av björkens gula löv och häckens röda löv. Vackert, men de måste ändå bort. Så en lövblås vore perfekt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.