Byggahus.se
Rätt svar: 4K

En övervakningskamera skulle göra att jag känner mig tryggare, och säkerligen investera i flera av företagets grejer
 
Rätt svar på frågan är: 2) 4K
Att bo ensam kan ibland få en att vara på sin vakt.
Med en Nest Cam hade det känts tryggare både när jag är borta, men även när jag är hemma.
Den hade verkligen gjorts sitt rätta ändamål i mitt hus!
Därför hoppas jag på att vinna den.
 
Svar: 4K
Motivering: Skulle mycket gärna vilja se om kameran även kan skilja på objudna gäster och min katt :)
 
Svar: 2) 4K
Motivering: Efter att ha separerat från min sambo sedan 5 år så har jag hittat min egna lilla stuga i skogen. Jag börjar vänja mig vid att vara själv, men kan fortfarande känna lite nervositet över att något skulle hända och vill därför gärna ha den kontrollen som en Nest Cam IQ kan erbjuda.
 
Svar 2: 4K

Vi håller jst nu på att renovera sommarhuset och med det kommer även övervakning, denna kamera hade varit en perfekt början. :)
 
Svar:
2. 4K

Motivering:
Nest Cam IQ skulle kunna ge mig "ögon i nacken"!
 
Svar 2, 4K

Skulle vara otroligt skönt att få koll på huset. Bor utanför staden med grannar en bit bort. Vill man ta sig in hör ingen. Med en sådan här kan jag hålla koll på håll.
 
T
Svar 2, 4K

Hade varit skönt när man sover som bäst
att ha en kamera som vakar hela natten från Nest.
När man åker iväg på semester
kan man se om man blivit inbjuden barnens fester.
Att genom appen kunna skrika
-sluta drick ur vaserna dom är antika!
Med barn och husdjur i huset kunna bevaka
så dom inte skyller ifrån sig när man är tillbaka.
Med bild o ljud och en zoom som är rapp
ser man allt direkt i deras app.
Nu kan man äntligen slappna av på distans
när man inte ger oinbjunda gäster en ärlig chans.
Men har man otur och får ett inbrott
kan man till polisen ge utseende och kroppsmått.
 
  • Gilla
Höök
  • Laddar…
4K.
Har varit utsatt för villainbrott. Hur det kändes kan bara den som varit med om samma sak förstå. Ett oerhört jobbigt och kränkande övergrepp som det tog lång tid att komma över. Tänk om jag hade kunnat fånga förövaren på bild så att de hade kunnat sätta dit honom!! Vill aldrig mer uppleva detta så vinsten skulle sitta fint. Skulle ju dessutom vara lite intressant att se vad katten hittar på när jag åker hemifrån !
 
4K-sensor.

Jag har misstankar om att det dansar råttor på bordet när jag är borta. Vill komma till rätta med detta.

mvh
Herr Katt.
 
Rätt svar: 2 (4k)

Motivering i form av julklappsrim: Tävla och vinn, så alla tjuvar försvinn! Här ska det bli tryggt bland allt som är nybyggt!
 
Svar: 2. 4K

Vi hade påhälsning av oinbjudna Dagen innan slutbesiktning av vår nybyggda villa, Huset var larmat med kamera och rörelse men det var inte avskräckande nog. Tydligen räckte inte bildkvalitén av en bildserie på 5 bilder till för att identifiera banditerna, de kom inte ens med på en enda bild... Efter det så bytte vi larm, och vitvaror, och golv (då de släpat på kyl o frys ut genom altandörren som de hade krossat).

En bra kamera som Nest cam IQ hade varit ett riktigt fint komplement till ett förhoppningsvis vassare hemlarm. Om man bara hade haft detta från början :)

Tack för en bra hemsida och forum som varit till grymt bra hjälp under byggtiden!
 
Alternativ 2: 4K.

Den här vill nog alla ha.
Eftersom jag innan min pensionering skaffade en del musikinstrument och annat för mig dyrbara saker, har jag testat två övervakningskameror varav den ena, av bra fabrikat, gav bra bild men opålitlig överföring och den andra, trots motorstyrning, var rent skräp.
Med min nu högst begränsade ekonomi vore denna kamera en välsignelse!
Den selektiva förmågan och höga upplösningen borde effektivt avslöja varje inkräktare. Lagring i "molnet" är suveränt. Bildbevisen är säkrade.
Jag har aldrig haft anledning att misstänka hantverkare, men med denna kamera kan ju även de känna sig skyddade från misstankar vid eventuellt missöde.
Bara detta att slippa oron för att bli överfallen av en inbrottstjuv är värt mycket.

Jag skulle vilja gå så långt som att påstå att jag verkligen behöver denna. Det är dock tveksamt att jag kan skrapa ihop kapitalet – och det handlar inte om prioriteringar.
Alltså hoppas jag på turen (likt alla andra).
 
Hej
Svar 2. 4K

Jag har tittat på en del övervakningssystem/larm nu efter att grannen haft inbrott.
Denna kamera verkar vara en höjdare för mitt behov.
Främst eftersom den kan skilja på husdjur och människor så att den slipper det larma hela tiden....

Claes
 
Svar 2: 4K

Jag har satt in en kattlucka som läser av kattens chips. Funkar bra när katten vill gå in. När hon vill gå ut måste dock personalen, dvs. jag, öppna dörren åt henne. Hon vägrar att gå ut genom luckan, utom när jag dammsuger. Hon gillar inte dammsugaren och då går hon utan problem ut genom luckan. Jag misstänker att hon går ut ibland helt själv, när jag är på jobbet. Med en kamera skulle hon kanske kunna avslöjas! Jag har också ett larm utan kamera och känner att en kamera skulle vara ett bra komplement. Det finns en del hus i närheten som haft inbrott. Skulle jag få oönskat besök när jag inte är hemma, är det bra om man kan få tjuven på bild. Att dessutom säga till hen att ge sig i väg och att bilderna kommer att överlämnas till polisen vore ju ännu bättre. He, he, hornen börjar växa ut...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.