Hej! Jag chansar lite här, har också postat på värmepumpsforum men vill få in lite snabb respons för att höja livskvalitén omgående.
Jag har ett värmesystem, 2-fördelat med cirkus 10 slingor sammanlagt.
Systemet på bilden är den som är närmast värmepumpen & cirkulationspumpen.
Det jag behöver är att avlufta köksslingan, den som är närmast Returen & Inkommande.
1. Den inkommande ventilen skall inte röras utan vara helt öppen ( Inkommande kallar jag för den som vattnet kommer IN ifrån ) ?
2. Avtappningsventilen ( Den som vattnet/avluftningen ska komma ut ifrån ) skall kopplas på den nedre? Som ni ser på nedre delen av bilden så har jag redan förberett med en snabbkoppling för trädgårdsslang.
3. Det är endast retur som skall vara avstängd tills jag kopplat på slang, stängt igen alla returnipplar? ( Returnipplar = med insexnykel på returen av slangarna )
4. Detta är ett 2 delat system, detta är systemet som är närmast värmepannan. Sen går den vidare till en annan fördelningscentral. Som ni kan se via slangarna som är närmast returen & inkommande.
5. Jag har också en kran, som kan fylla på slingan med tryck/vatten. Så då bör det inte behövas koppla in en slang mellan blandare + slinga? Bifogar med den bilden också
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder