Hej!

Jag bytte värmesystem och då påtalade VVS-montören att min vattenburna golvvärme var ”felmonterad” till mitt badrum. Detta då alla golvvärmeventiler satt i källaren så sa han att golvvärmeslingan i badrummet kan man inte avlufta då man måste göra det på högsta punkten. Ventilen till den slingan borde varit monterad på det våningsplanet.

Efter bytet av värmesystem har jag fått avlufta lite nu i början, men har bara kunnat göra det på elementen. Golvvärmeslingan i badrummet är sval, så antar det är för mycket luft där med. Men efter lite sökande hittade jag detta i en servicelucka, se bifogad bild. Jag antar att detta är för att kunna avlufta den slingan? Jag testade med en elementsnyckel, men lyckades inte vrida runt. Vågade inte ta i allt för mycket innan jag var säker på vad jag gjorde...

Är det någon här som vet om detta är en form av lösning för att kunna avlufta? Är det bara att ta i lite till? Framgår inte av bilden på det är en 90graders koppling med detta utsidan eller vad man ska säga.
Rostig ventilationsmekanism i servicelucka, möjlig avluftningsventil för golvvärme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack på förhand

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.