Nu plockat ner luftningen till avloppet i samband med toalettrenovering. Ska byta ut gjutjärnet till plast även till luftningen. Men taket där luftningen gick upp ser dåligt ut tycker jag. Det är tort men syns att de varit fuktigt. Och idag kände jag även att den nylagd isoleringen under hålet i taket var blöt. Vet inte om detta berodde på mycket kondens nu när det varit stark sol senaste dagarna eller regnet för några dagar sen som orsakar detta. Men ni som är duktiga, tycker ni denna montering ser korrekt ut. Det som inte nu syns på bilderna är att nya röret var tänkt att bara tryckas upp i hålet.
Frågor.
Borde det inte vara nått som kan leda bort ifall det kommer nått vatten rinnanade uppifrån på pappen?
Ska de vara nått som tätar runt röret där de går upp?
Bifogar lite bilder.
Tack på förhand!!
Frågor.
Borde det inte vara nått som kan leda bort ifall det kommer nått vatten rinnanade uppifrån på pappen?
Bifogar lite bilder.
Tack på förhand!!
Självbyggare
· Stockholm
· 8 584 inlägg
Det ska sitta en stos runt röretB Biggi89 skrev:Nu plockat ner luftningen till avloppet i samband med toalettrenovering. Ska byta ut gjutjärnet till plast även till luftningen. Men taket där luftningen gick upp ser dåligt ut tycker jag. Det är tort men syns att de varit fuktigt. Och idag kände jag även att den nylagd isoleringen under hålet i taket var blöt. Vet inte om detta berodde på mycket kondens nu när det varit stark sol senaste dagarna eller regnet för några dagar sen som orsakar detta. Men ni som är duktiga, tycker ni denna montering ser korrekt ut. Det som inte nu syns på bilderna är att nya röret var tänkt att bara tryckas upp i hålet.
Frågor.
Bifogar lite bilder.
Tack på förhand!!
Finns lite olika typer
https://www.vilpe.com/sv/product-category/stosar-och-rortatningar/
Klicka här för att svara