Nån som kan upplysa om vad en avloppsspolning kostar om man har stopp på eftermiddagen en vanlig vardag i Södra Stockholm? De troliga är stopp p.g.a matfett eller liknande. Verkar lite oroande att ingen av de företag som sköter spolningar har priser på hemsidan så man vet vad man ska förhålla sig till, och man kan inte heller jämföra olika företag när man inte vet vad man får eller vad de kostar? Nån som spolat avloppen i huset nyligen?

edit
Tillägg, jag jämför mot alternativet att köpa en egen rens slang att sätta på högtrycken.

Redigerat:
Jag minns inte exakt, men bär jag spolade för några år sedan gick det på ca 1500 tror jag. Jag fick senare göra en kamerainspektion, det var dyrare...

Tror vi betalade 900:- efter ROT när vi spolade för ett halvår sedan (Skåne)
Vi testade först med rensslang men stoppet satt längre ut i liggaren mot det kommunala så vi nådde inte det.

Har anlitat spolbil ett flertal gånger till fastigheten jag bor i (hade problem med rören). Normalt pris för en akut utryckning var ca 2500:- kr vanlig arbetstid och 3500-4000 kr jourtid. I priset ingick 1 timmes arbete. BR-föreningar kan inte använda ROT så det kan ju du räkna in.

Kan varmt rekommendera en högtryckstvätt med rensslang, förrutom att du sparar pengar så kan du snabbt lösa problem själv. Inte kul med stopp i avloppen 1 timme innan släktmiddagen och spolbilen är 3 timmar iväg. Själv löst många stopp med högtryck och det är inte så smutsigt som man kanske tror, använd gummihandskar och ha en tvätthink med trasa redo.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.