724 läst ·
8 svar
724 läst
8 svar
Avloppsreningsverk
2013 installerade vi ett reningsverk som heter Evergreen men lukten kommer in huset emellan åt nu har vi tröttnat på det.
Tänkte ta bort toalettenstolen och ha en förbränningstoalett upp till reningsverket vad finns det för bra alternativ ?
Tänkte ta bort toalettenstolen och ha en förbränningstoalett upp till reningsverket vad finns det för bra alternativ ?
Hej problemet är nog att det ligger för nära huset ca 2 meter ifrån fanns ingen annanstans att lägga den. Det tar ca 2 veckor innan reningsprosessen fungerar men vem kan stå ut med den lukten i två veckor. Det finns ingen avloppsventilation lukten går upp i ledningen till huset.J jonaserik skrev:
Du måste ha en ventilation, så det även kommer in syre till verket. Ett rör 110 som kopplas på avloppetröret ut och upp till över nock. Jag har lite lukt i bland från min 3-kammare, ska nog sätta en lite fläkt vid taket och varvtalsreglera den till ett minimum, ska ju gå 24/ 7. Det finns fläktar som passar i ett 110 rör och min har suttit i 6 år nu och går ännu. Finns på billiga varuhusan.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hej jag har en liten tryckluftspump som går ner i reningsverket som blåser in luft underifrån det är när luften bubblar upp underifrån som gör att skiten kommer i kontakt med luften som gör att det luktarJ jonaserik skrev:Du måste ha en ventilation, så det även kommer in syre till verket. Ett rör 110 som kopplas på avloppetröret ut och upp till över nock. Jag har lite lukt i bland från min 3-kammare, ska nog sätta en lite fläkt vid taket och varvtalsreglera den till ett minimum, ska ju gå 24/ 7. Det finns fläktar som passar i ett 110 rör och min har suttit i 6 år nu och går ännu. Finns på billiga varuhusan.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden