2013 installerade vi ett reningsverk som heter Evergreen men lukten kommer in huset emellan åt nu har vi tröttnat på det.
Tänkte ta bort toalettenstolen och ha en förbränningstoalett upp till reningsverket vad finns det för bra alternativ ?
 
Var kommer lukten in i huset som du säger, tror det är dåligt fart på avloppsventen som ska gå upp utanför taket.
 
  • Gilla
veddige
  • Laddar…
Förbränningstoa är himla opraktiskt.
 
Bara som en liten passus, nu i värmen drar det inte mycket med självdrag, samma temp överallt. Självdrag basseras på skillnad i temp.
 
J jonaserik skrev:
Var kommer lukten in i huset som du säger, tror det är dåligt fart på avloppsventen som ska gå upp utanför taket.
Hej problemet är nog att det ligger för nära huset ca 2 meter ifrån fanns ingen annanstans att lägga den. Det tar ca 2 veckor innan reningsprosessen fungerar men vem kan stå ut med den lukten i två veckor. Det finns ingen avloppsventilation lukten går upp i ledningen till huset.
 
Du måste ha en ventilation, så det även kommer in syre till verket. Ett rör 110 som kopplas på avloppetröret ut och upp till över nock. Jag har lite lukt i bland från min 3-kammare, ska nog sätta en lite fläkt vid taket och varvtalsreglera den till ett minimum, ska ju gå 24/ 7. Det finns fläktar som passar i ett 110 rör och min har suttit i 6 år nu och går ännu. Finns på billiga varuhusan.
 
J jonaserik skrev:
Du måste ha en ventilation, så det även kommer in syre till verket. Ett rör 110 som kopplas på avloppetröret ut och upp till över nock. Jag har lite lukt i bland från min 3-kammare, ska nog sätta en lite fläkt vid taket och varvtalsreglera den till ett minimum, ska ju gå 24/ 7. Det finns fläktar som passar i ett 110 rör och min har suttit i 6 år nu och går ännu. Finns på billiga varuhusan.
Hej jag har en liten tryckluftspump som går ner i reningsverket som blåser in luft underifrån det är när luften bubblar upp underifrån som gör att skiten kommer i kontakt med luften som gör att det luktar
 
Ingen vent, då kommer oset att komma upp från tanken. Det är inte tätt där vad jag förstår, så ett rör med en fläkt i är nog lösningen för dig.
 
  • Gilla
veddige
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Ingen vent, då kommer oset att komma upp från tanken. Det är inte tätt där vad jag förstår, så ett rör med en fläkt i är nog lösningen för dig.
Jag tror det med skall fixa ett rör med en fläkt
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.