Hej,
Jag har ett lite konstigt problem med avloppet/stop i toaletterna.
Så som det är nu är att jag bara har problem med toaletterna, där vattnet sedan någon dag tillbaka rinner igenom väldigt sakta.
Det är både på toaletten på övervåningen och undervåningen. handfat, dusch etc rinner som vanligt.
Jag har prövat med rem och även högtryckstvätt iller, men inget hjälper.
Det jag upptäckt är att när jag tar ut filterkoppen från duschen på övervåningen, så rinner vattnet igenom bra på båda toaletterna. Men så fort jag sätter tillbaka den så får jag problem igen.
Någon som kan ha en aning om vad det är för problem jag har här?
Mvh
Tobias
Jag har ett lite konstigt problem med avloppet/stop i toaletterna.
Så som det är nu är att jag bara har problem med toaletterna, där vattnet sedan någon dag tillbaka rinner igenom väldigt sakta.
Det är både på toaletten på övervåningen och undervåningen. handfat, dusch etc rinner som vanligt.
Jag har prövat med rem och även högtryckstvätt iller, men inget hjälper.
Det jag upptäckt är att när jag tar ut filterkoppen från duschen på övervåningen, så rinner vattnet igenom bra på båda toaletterna. Men så fort jag sätter tillbaka den så får jag problem igen.
Någon som kan ha en aning om vad det är för problem jag har här?
Mvh
Tobias
Hur har du det med avluftningen på avloppssystemet?
Ofta leds denna ut genom taket men det kan även vara en ventil dold i nått skåp - På vinden eller nått sånt.
Fungerar inte avluftningen får du ett vakuum i systemet som motverkar bra avrinning.
När du öppnar i duschen så är det så att du får fritt flöde av luft vilket gör det enkelt att spola.
Mao - Jag skulle kika på din avluftning så att den inte är igensatt eller tätt.
Det kan vara en sån här pumla någonstans i huset eller på vinden:
Eller så är det bara ett rör ut genom taket...
Ofta leds denna ut genom taket men det kan även vara en ventil dold i nått skåp - På vinden eller nått sånt.
Fungerar inte avluftningen får du ett vakuum i systemet som motverkar bra avrinning.
När du öppnar i duschen så är det så att du får fritt flöde av luft vilket gör det enkelt att spola.
Mao - Jag skulle kika på din avluftning så att den inte är igensatt eller tätt.
Det kan vara en sån här pumla någonstans i huset eller på vinden:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller så är det bara ett rör ut genom taket...
Klicka här för att svara