Jag har, efter vissa motgångar, monterat upp en sådan här vask i källaren. Det sitter en slags golvbrunn därunder, eller rättare sagt en spygatt som leder till en golvbrunn

Jag begriper inte mycket av rörmokeri och alla kopplingar och delar som finns att köpa.

Jag har alltså inget behov av något vattenlås här, jag vill bara ha ett rakt rör som leder vattnet till hålet i golvet så att det inte stänker på benen när man spolar vatten.

Vad behöver jag för delar till detta? Anslutningen på vasken är R40.
Väggmonterad vask ovanför en öppen spygatt i ett betonggolv i en källare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det en spygatt så finns inget vattenlås i den och då kommer det att lukta avlopp i rummet

Ådal:
Tack för att du tog dig dit att länka och allt :) Ska kolla närmare imorgon.

J jonaserik skrev:
Är det en spygatt så finns inget vattenlås i den och då kommer det att lukta avlopp i rummet
Den mynnar i en golvbrunn strax intill, en riktig golvbrunn med vattenlås. Det syns en spricka i golvet, där är ett rör ingjutet som går till brunnen. Golvbrunnen skymtar längst till höger i bild.

W Wheelabrator skrev:
Det sitter en slags golvbrunn därunder, eller rättare sagt en spygatt som leder till en golvbrunn

• Gilla
ådal och 1 till
  • Laddar…
Så kan du vrida bottenventilen ett halvt varv så sparar du lite utrymme också :)

Jag gjorde det enkelt för mig och besökte den lokala rörfirman som plockade ihop något liknande. Nu håller sig både golv och byxben torra (y)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.