Har byggt ett litet hus för att ha hydropress, varmvattenberedare, filter etc. Rörmokaren tyckte jag ska ha ett avlopp ifall något händer. Har inte tänkt flytspackla och/eller lägga något på spångolvet. Tycker ni man kör med en spygatt rakt ner genom golvet? Fritidshus där det inte kommer kopplas på avlopp så bara rätt ut. Eller något annat förslag?
 
tommib
Välkommen till forumet!

Det låter som en bra idé att ha ett avlopp ut. Det skulle kanske kunna vara en idé att också lägga plastmatta eller något liknande på golvet, just in case...

Jag hade tagit en vanlig golvbrunn och dragit ut genom sidan på huset så man ser utloppet.
 
  • Gilla
Jochi och 1 till
  • Laddar…
Tackar, bra forum! Hade tänkt testa flytspackla (tom fall) och sen måla med någon färg som tål kanske lite vatten bara för att det är just ett pumpus, gör inte så mycket om det misslyckas.
Men vvs-killen tycker det är overkill. Plastmatta vet jag inte om jag orkar mig på dock heller. Blir nog en spygatt rakt ner då jag redan lagt i isolering och lagt golvet, samt inrett med osb som sitter ivägen för att kunna ta upp golvet.
Lite dumt kanske såhär i efterhand.
 
tommib
Plastmatta är väl bara att rulla ut. Det behöver ju inte bli perfekt i ett pumphus. Se det som en övning inför någon annan renovering.

Ett mekaniskt vattenlås i en vanlig golvbrunn är nog bättre än spygatt. Hål rakt ut riskerar att bli onödigt dragigt.

https://www.purus.se/produkter/produkt/nood-flexi-vattenlas/
 
  • Gilla
JonasNystroem
  • Laddar…
Ja det är ju sant även om det inte kommer ligga vatten i vattenlåset så kanske det drar mindre.
Inte så att du har tips på enklast möjliga plastmatta och golvbrunn som innehåller alla delar inkl. klämring etc.
Annars kollar jag självklart själv.
 
tommib
Tyvärr inte.
 
  • Gilla
JonasNystroem
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.