8 617 läst ·
19 svar
9k läst
19 svar
Avlång golvbrunn
Sida 1 av 2
Jag och min sambo är på väg att fixa golvet i vårat nya badrum. Vi hade tänkt oss en avlång golvrbrunn in mot väggen i duschen.
Trodde att det skulle vara lätt att få tag i till rimligt pris. Men allt jag hittar landar på över 3500 spänn. Någon som har tips på nåt billigare?? Eller ska det vara så dyrt?!
Trodde att det skulle vara lätt att få tag i till rimligt pris. Men allt jag hittar landar på över 3500 spänn. Någon som har tips på nåt billigare?? Eller ska det vara så dyrt?!
Byggahustrådomavlångabrunnar
Har en Purus Line och kan rekommendera den starkt. Unidrain funkar också men det råder lite oklarheter om den är godkänd.
Har en Purus Line och kan rekommendera den starkt. Unidrain funkar också men det råder lite oklarheter om den är godkänd.
Well Mr Carroll, eftersom Unidrain är tillverkat i Danmark efter deras och lite mer kontinentala metoder har man hävdat länge att deras brunnar är godkända även i Sverige. Purus som tillverkas i Sverige har precis samma lösning som unidrain men har val att tills nyligen inte marknadsföra denna på Svenska marknaden. I vilket fall som helst gör man knappast bort sig om man väljer att installera en Purus Line till ett hyfsat moderat pris vilket jag tror att ursprungsfrågan var.shelby67 skrev:
Vi har använt unidrains brunnar just för att deras konstruktion känns gedignare än purus. Följer man alla anvisningar så bör det inte vara några problem med varken undrain eller purus och dessutom är båda enligt mig förbaskat snygga. Om jag inte missminner mig är unidrains brunnar godkända tillsammans med allfix tätskiktsprodukter.
Hittils har det inte varit några som helst problem men så står ju också vår firma för tio års konstruktionsgaranti. =)
Hittils har det inte varit några som helst problem men så står ju också vår firma för tio års konstruktionsgaranti. =)
Hallå där....Cheever skrev:Well Mr Carroll, eftersom Unidrain är tillverkat i Danmark efter deras och lite mer kontinentala metoder har man hävdat länge att deras brunnar är godkända även i Sverige. Purus som tillverkas i Sverige har precis samma lösning som unidrain men har val att tills nyligen inte marknadsföra denna på Svenska marknaden. I vilket fall som helst gör man knappast bort sig om man väljer att installera en Purus Line till ett hyfsat moderat pris vilket jag tror att ursprungsfrågan var.
Jag som trodde ursprungsfrågan handlade om avlång brunn emot vägg som även gick att hitta för bra pris, på det första faller ju purus avlånga bort direkt eller hur
Unidrains golvränna är godkänt i kombination med Alfix tätskiktsystem ifall deras Sealstrip har använts. Sealstrip är ett alternativ till hörn och kantremsor som är förklistrade.
Här finns länken till godkännandet
http://www.bkr.se/upload/Vaggnara_brunnar/SC0028-09.pdf
Här själv en Unidrain-ränna och håller på att pensla Alfix tätskikt. Det känns verkligen superbra att godkännadet har gott igenom och att vi till slut valde Alfix
Här finns länken till godkännandet
http://www.bkr.se/upload/Vaggnara_brunnar/SC0028-09.pdf
Här själv en Unidrain-ränna och håller på att pensla Alfix tätskikt. Det känns verkligen superbra att godkännadet har gott igenom och att vi till slut valde Alfix