872 läst ·
8 svar
872 läst
8 svar
Automatisera cirkulationspump
Hej!
Jag har en gammal oljepanna med pelletsbrännare. Nu på hösten är det svårt att ställa in värmen. Elementen har gamla slottsventiler och det är manuell shunt på pannan.
Jag funderar på om det är idé att använda mitt Telldus-system för att slå på och av cirkulationspumpen efter en termo-givare i vardagsrummet. Är det dumt att slå av och på pumpen kanske flera gånger om dagen? Förstår att det bästa vore att styra med shunten men det kostar ju en del och vet inte vilken modell som passar.
Jag har en gammal oljepanna med pelletsbrännare. Nu på hösten är det svårt att ställa in värmen. Elementen har gamla slottsventiler och det är manuell shunt på pannan.
Jag funderar på om det är idé att använda mitt Telldus-system för att slå på och av cirkulationspumpen efter en termo-givare i vardagsrummet. Är det dumt att slå av och på pumpen kanske flera gånger om dagen? Förstår att det bästa vore att styra med shunten men det kostar ju en del och vet inte vilken modell som passar.
Klicka här för att svara