Hej!
Vi har drabbats av lite asbestnojja efter att dragit upp någon slags cementplatta under ugnen.
Vi bor i lägenhet från 1939 och har rivit ut köket (flyttat till annat rum) och tänkte nu göra vid väggar och golv i det gamla köket. Under spisen/ugnen låg kakelplattor som vi enkelt knackade bort. Under plattorna låg någon slags cementplatta som vi också behövde ta bort för att kunna lägga nya golvbrädor. Efter att vi bräckt bort cementplattan börjar vi nojja för att det kan ha varit någon slags eternitplatta, det har ju förmodligen stått en gasugn här i orginalköket.
Är det någon här som har koll?
Vi plastade in plastbacken med cementen men känner oss fortfarande lite nojjiga, vårt sovrum ligger i nära anslutning till rummet.
Tack på förhand!
Vi har drabbats av lite asbestnojja efter att dragit upp någon slags cementplatta under ugnen.
Vi bor i lägenhet från 1939 och har rivit ut köket (flyttat till annat rum) och tänkte nu göra vid väggar och golv i det gamla köket. Under spisen/ugnen låg kakelplattor som vi enkelt knackade bort. Under plattorna låg någon slags cementplatta som vi också behövde ta bort för att kunna lägga nya golvbrädor. Efter att vi bräckt bort cementplattan börjar vi nojja för att det kan ha varit någon slags eternitplatta, det har ju förmodligen stått en gasugn här i orginalköket.
Är det någon här som har koll?
Vi plastade in plastbacken med cementen men känner oss fortfarande lite nojjiga, vårt sovrum ligger i nära anslutning till rummet.
Tack på förhand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min ellärare på gymnasiet fick operera bort en lunga pga att han utsatta för asbest. Men då hade han utsatts för det i ungefär i 40 år i sträck och var rökare. Hade den där plattan innehållit asbest så hade det inte hänt ett skit vågar jag lova.
Klicka här för att svara