Hej, har en NIBE f750 där avrinning går ner i ett rör i golvet. Just nu verkar det vara stopp i röret och vatten rinner ut på golvet istället.

jag undrar om detta är ett vattenlås, och om det är det hur får jag loss det? Försökt både dra och skruva utan resultat. Eller finns det ett annat sätt att göra rent den på?
 
  • Gul och grön elkabel bredvid vit PVC-koppling och flätade vattenslangar mot grå vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Precis fast utan huven. Den ser ju delbar ut, frågan är om silikon eller något fastnat som gör att den inte gör att ta loss.
 
Testade att bända upp den försiktigt med en rak skruvmejsel. Märkte efter lite försök så rörde den sig. Tog i lite mer sen så lossnade den, den hade troligtvis fastnat i fogmassan som själva röret sitter fast med.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.