Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
klart det funkar om dom små plattorna avslutas i linje med duschväggarna
Ja, det är den där "trekanten" som kommer bli framför duschväggarna som jag är fundersam på. Det är ju bara när väggarna är utfällda som det blir ett problem, men ändå.
Vi har såklart beställt rundade väggar utan att tänka oss för.
Men du skulle inte störa dig på det?
Vi har såklart beställt rundade väggar utan att tänka oss för.
Men du skulle inte störa dig på det?
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
om man ser "små plattor" när duschen är utfälld skulle jag nog tycka ser konstigt ut är golvet lagt?
Administrator
· Skåne
· 8 690 inlägg
Ja, lyckas man få det att följa dörrarnas kant som TeroM tycker jag att det ser bra ut.
När vi skulle göra vårt golv med mosaik i duschen och sjösten 10x10 på övriga golvet, vägrade plattsättaren att ta ansvar för att kanten följde duschväggen. Vi tog då på oss att göra en mall som följde duschväggen, misslyckades totalt och har fått leva med mosaik som sticker ut utanför duschväggen i 14 år. :|
När vi skulle göra vårt golv med mosaik i duschen och sjösten 10x10 på övriga golvet, vägrade plattsättaren att ta ansvar för att kanten följde duschväggen. Vi tog då på oss att göra en mall som följde duschväggen, misslyckades totalt och har fått leva med mosaik som sticker ut utanför duschväggen i 14 år. :|
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
La in lite skarpare bild på TeroM s badrum
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
har lagt 30x30 plattor nästan fram till duschörnan och ska till att pyssla med detta problem just idag...
tänkte ta 10x10 plattor och vrida dem 45grader, samt kapa jäms med duschväggarna, frågan är bara hur nära duschväggarna, så man är säker på att vatten som kommer på duschväggarnas insida följer dem ner och kommer på de små plattorna och rinner ner i brunnen 30x30 plattorna lutar nämligen mot badkarsbrunnen några meter bort.
Redigerat:
Medlem
· Blekinge
· 12 296 inlägg
Om man nu montera duschväggarna där de ska sitta kan man väl rita upp på golvet?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 774 inlägg
Vad händer om man i ett senare skede byter väggar?
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
tror inte det är några problem för plattsättaren det är ju så man normalt gör dock så är det förknippat med lite extra tid så han vill troligen ha lite mer betalt det bästa är ju att man hänger upp väggarna och markerar av dom på golvet lycka till
Administrator
· Skåne
· 8 690 inlägg
Svärmor gjorde en ruta med mindre plattor i duschhörnan med välvda duschväggar, så det sticker ut utanför väggarna. Både jag och svågern avrådde bestämt men hon stod på sig. Med facit i hand blev det inte så förskräckligt som jag trodde.