Hej.
Detta blir mitt första inlägg här på forumet. Jag håller på att renovera mitt hus som är byggt 1976. Just nu håller jag på att riva ut allt i hallen. När jag rivit ut träpanelen i taket ser jag att isoleringen av glasull har mörknat på sina ställen. Nästan överallt där det funnits luftfickor är det mörkt. Runt eldosor, längs elslangarna, närmast reglarna, vid spikhål osv. Jag har tagit ett foto här där det ser ut som värst. Jag tycker inte det luktar mögel. Hade grannen här och han tycker inte det heller. Vi rev ut en liten bit av den mörka isoleringen och det luktade ingenting. Min fråga är om detta är mögel och om jag behöver riva ut denna isolering? Jag är tacksam för alla svar. Kanske någon här har rivit ut en massa tidigare och stött på en del sånt?
Med vänlig hälsning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder