Byggahus.se
Renoverar hallen och det har blivit dags att fixa golvet. Det blir Floorés golvvärmeskivor och sen klinkers på det. Nu till mitt dilemma...

Vi har fyra barn varav två småttingar, sen tre katter och en hund. Hur tusan ska jag lyckas genomföra det här projektet utan att hindra barn och djur från att ta sig in och ut?
Jag tvivlar på att jag kommer hinna fixa både golvvärme och klinkers på samma dag och sen ska man ju dessutom vänta ett par dagar innan man går på klinkersen. En vecka innan normal belastning enligt tillverkaren.
 
C
Har du ingen annan in/utgång via t.ex. altan?
Då får man väl bygga upp någon sorts tillfällig gångbrygga.
 
Ingen annan ingång. Bra idé angående brygga, ska prata med djuren om det. :)
Lite knepigt att fästa den vid dörrsidan dock.
 
Om man inte ska använda golvet på en vecka och det är eran enda in/utgång så verkar det rätt logiskt att ni måste bo någon annanstans under tiden :)
 
C
Lindgrenski ThomasLindgren skrev:
Ingen annan ingång. Bra idé angående brygga, ska prata med djuren om det. :)
Lite knepigt att fästa den vid dörrsidan dock.
Djuren och barnen går nog att hantera med rätt konstruktion.
Du har väl en tröskel som du kan bygga upp den mot?
Annars får du väl bygga upp nåt genom dörrhålet och lämna dörren öppen?
Var utan ytterdörr några dar förra året när jag gjorde lite renoveringsarbeten på den. Funkade bra, men det blir ju ett sommarjobb då.
 
Z zzoink skrev:
Om man inte ska använda golvet på en vecka och det är eran enda in/utgång så verkar det rätt logiskt att ni måste bo någon annanstans under tiden :)
Det är rätt så omöjligt tyvärr. Inte så lätt att flytta på katter och tro att de ska klara av det direkt. Sen har vi ändå ingen annanstans vi kan bo.

Funderar på om jag skulle försöka dela upp golvet så att jag gör halva i taget och skyddar cellplasten/rören så länge.
 
C cpalm skrev:
Djuren och barnen går nog att hantera med rätt konstruktion.
Du har väl en tröskel som du kan bygga upp den mot?
Annars får du väl bygga upp nåt genom dörrhålet och lämna dörren öppen?
Var utan ytterdörr några dar förra året när jag gjorde lite renoveringsarbeten på den. Funkade bra, men det blir ju ett sommarjobb då.
Två cm av tröskeln syns när dörren är stängd så det ksn nog bli knepigt, risk att den kommer ta skada om det ens håller. Men jag kan göra ett försök.
Golvet behöver fixas omgående, att vänta tills det blir varmt går inte.
 
C
Lindgrenski ThomasLindgren skrev:
Inte så lätt att flytta på katter och tro att de ska klara av det direkt.
Tja, det är klart, om katterna måste gå där fram och tillbaka medan du jobbar så blir det ju svårt att lösa.
Tror du måste inta en mer lösningsorienterad sinnesstämning. Ingenting är omöjligt :D
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.