Finns det något andrahandsvärde på pelletsbrännare egentligen? Har en 9 år gammal med fungerande skruv. Kollar man på blocket så är priserna från 5-6 kkr ner till några hundralappar. Några som följer marknaden noggrant?

(Hoppas inte detta är för mycket likt en säljannons, pejlar bara marknaden)

Det beror ju på vilken brännare det är, Men just nu lär man få ganska bra betalt har jag hört

Majgårdarna
Finns ju hur många som helst på blocket.Skall du bli av med en brännare idag så lär nog priset vara lågt.

Ja, Blocket har hur många som helst från 3000:- och uppåt...kompletta med skruv och förråd. Verkar som om alla tycker att pelletsen börjar bli för dyr. Om man hade haft pelletsvärme så skulle man nog haft lite is i magen nu, eftersom efterfrågan på pellets nog kommer att minska framöver och således också betinga ett lägre pris kan man tänka. Det är vad jag tror iallafall.

Kollade igenom lite snabbt på blocket men priserna va iaf högre nu än ifjol höst, visst fanns de lite skrot för 3000 men inget jag skulle rekomendera o än mindre köpa själv

Begagnade brännare står relativt högt enligt min uppfattning. Vissa modeller är dock svårsålda, är det inte automatisk tändning lär du ha att sälja länge ;)

Är en Iwabo VIlla-S som är 9 år (med skruv) men kapat rör). 3-4 kkr om man kollar vd som finns kvar på blocket?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.