3ple #1 Renoverare · Dalarna · 203 inlägg 4 jun 2020 14:27 3ple Renoverare Dalarna 203 inlägg 4 jun 2020 14:27 #1 Hej, Jag har planer på att använda plåt med aluzinkbeläggning som fasad och har lite frågor. Tanken är att använda stora släta plåtar, storleken 1*2 eller 1,25*2,5 meter verkar vanligast. Vad anser ni om tjockleken? Spik(skruv)läkt med luftspalt med vilket cc? Skruva med vilken skruv? Jag tänker farmarskruv. Montera kant i kant eller med överlapp? Kan man använda någon form av gummiduk eller fog under som tärning om man monterar kant i kant? Nåt mer jag inte tänkt på? #aluzink #funkis-plåt
Hej, Jag har planer på att använda plåt med aluzinkbeläggning som fasad och har lite frågor. Tanken är att använda stora släta plåtar, storleken 1*2 eller 1,25*2,5 meter verkar vanligast. Vad anser ni om tjockleken? Spik(skruv)läkt med luftspalt med vilket cc? Skruva med vilken skruv? Jag tänker farmarskruv. Montera kant i kant eller med överlapp? Kan man använda någon form av gummiduk eller fog under som tärning om man monterar kant i kant? Nåt mer jag inte tänkt på?