Byggahus.se
J
Katterna försvunna igen, ingen katt på de vanliga ställena och ingen som svarar....

Brukar inte leta i källaren då det är kallt som tusan, de brukar bara vara där när de busar eller spanar ut genom fönstren. Men tydligen har de hittat en mysig plats i tvättstugan nu...
Två katter gömmer sig ovanpå en tvättmaskin i en källartvättstuga bredvid en strykbräda och tvätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två katter som ligger tätt ihop i en plastkorg i en tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
Sala08 och 18 till
  • Laddar…
En orangevit katt sover på rygg på en soffa med en kudde och filt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är man trött ska man sova, sa Bärra. :love:
 
  • Gilla
  • Älska
Sala08 och 17 till
  • Laddar…
Bohemian Catsody:


Katt och Queenälskare sen många år :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Bengt Larsson och 11 till
  • Laddar…
En grå katt sover inbäddad i en matchande filt på en säng.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Igen och 19 till
  • Laddar…
Idag var det dags, röntgen och förmodad tandoperation.
Frun lämnade han imorse och skickade meddelande vid 9:30 att allt gått bra och att han skulle hämtas vid 13:00. Sköterskan berättade att han förmodligen haft rätt så ont en tid, och att det ev. är en tand till som han bli problem med framöver.

4 tänder fattigare och smått vimmelkantig är Rasmus åter hemma.
Då han inte fick äta från klockan 22:00 igår var han utsvulten, gav han blötmat som han bara luktade på.


Några få torrisar ur handen som han slukade. En stund senare när jag skulle gå ut i köket och brygga kaffe satt han har i närheten av sin matplats, tog fram lite skinka och när han hörde jag öppnade förpackningen hoppade han upp i kökssoffan och nästan slet bitarna ur handen på mig. :oops:
Nyss när han fortfarande satt kvar i köket provade jag med blötmaten ännu en gång och den slukades denna gång. :whistle:

En röd långhårig katt med grönt bandage på framtass sittande på ett köksgolv
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Älskade kattskrälle hoppas du inte har ont längre, vi gör allt för dig! :heart:
 
  • Älska
  • Gilla
Bästerortarn och 18 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Idag var det dags, röntgen och förmodad tandoperation.
Frun lämnade han imorse och skickade meddelande vid 9:30 att allt gått bra och att han skulle hämtas vid 13:00. Sköterskan berättade att han förmodligen haft rätt så ont en tid, och att det ev. är en tand till som han bli problem med framöver.

4 tänder fattigare och smått vimmelkantig är Rasmus åter hemma.
Då han inte fick äta från klockan 22:00 igår var han utsvulten, gav han blötmat som han bara luktade på.
[video]

Några få torrisar ur handen som han slukade. En stund senare när jag skulle gå ut i köket och brygga kaffe satt han har i närheten av sin matplats, tog fram lite skinka och när han hörde jag öppnade förpackningen hoppade han upp i kökssoffan och nästan slet bitarna ur handen på mig. :oops:
Nyss när han fortfarande satt kvar i köket provade jag med blötmaten ännu en gång och den slukades denna gång. :whistle:

[bild]
Älskade kattskrälle hoppas du inte har ont längre, vi gör allt för dig! :heart:
Vad skönt att det gick bra. :heart:
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Vad skönt att det gick bra. :heart:
Vingligt och såg ut att ha åldrats 10 år när han kom hem.. började spinna rätt fort efter att han kom ur buren och sökte kontakt.
Nu är vinglet borta och han är HUNGRIG. :love:
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Idag var det dags, röntgen och förmodad tandoperation.
Frun lämnade han imorse och skickade meddelande vid 9:30 att allt gått bra och att han skulle hämtas vid 13:00. Sköterskan berättade att han förmodligen haft rätt så ont en tid, och att det ev. är en tand till som han bli problem med framöver.

4 tänder fattigare och smått vimmelkantig är Rasmus åter hemma.
Då han inte fick äta från klockan 22:00 igår var han utsvulten, gav han blötmat som han bara luktade på.
[video]

Några få torrisar ur handen som han slukade. En stund senare när jag skulle gå ut i köket och brygga kaffe satt han har i närheten av sin matplats, tog fram lite skinka och när han hörde jag öppnade förpackningen hoppade han upp i kökssoffan och nästan slet bitarna ur handen på mig. :oops:
Nyss när han fortfarande satt kvar i köket provade jag med blötmaten ännu en gång och den slukades denna gång. :whistle:

[bild]
Älskade kattskrälle hoppas du inte har ont längre, vi gör allt för dig! :heart:
Bästa nyheterna idag! Och jag har fått en del pissnyheter idag, så detta balanserade upp det! Skönt när det "bara" är tänder och inget otäckt invärtes monster. Krya på sig, misssster. :heart:
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Han lämnar inte köket!
Fyllde på med mera blötmat som han började mumsa i sig direkt.

Gubben.. :heart:
 
  • Gilla
  • Älska
Skåne2020 och 9 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Han lämnar inte köket!
Fyllde på med mera blötmat som han började mumsa i sig direkt.
[video]
Gubben.. :heart:
Han har säkert varit jättehungrig. Skönt att han äter nu.

Katten (vår katt som vi kallar Katten här på BH, alltså) hade början till TR/FORL i våras och veterinären tog bort den tanden. Nu ska han göra tandröntgen varje år.

Det är en lömsk sjukdom.
 
  • Älska
  • Ledsen
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Han har säkert varit jättehungrig. Skönt att han äter nu.

Katten (vår katt som vi kallar Katten här på BH, alltså) hade början till TR/FORL i våras och veterinären tog bort den tanden. Nu ska han göra tandröntgen varje år.

Det är en lömsk sjukdom.
Skulle vilja se att han drack lite också, men hungern kanske är hans största "bekymmer" nu, och att dricka kommer bara han fått i sig mat.
 
  • Gilla
dicliff
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Skulle vilja se att han drack lite också, men hungern kanske är hans största "bekymmer" nu
Käkar han blötmat tror jag inte du behöver oroa dig.
 
  • Gilla
  • Älska
Igen och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Skulle vilja se att han drack lite också, men hungern kanske är hans största "bekymmer" nu, och att dricka kommer bara han fått i sig mat.
Han äter ju blötmat så han får ju i sig lite vätska därifrån. Men visst vill man se att de både äter och dricker efteråt.
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Käkar han blötmat tror jag inte du behöver oroa dig.
Nej jag tänker lite så, nu åkte sista ⅓ av påsen i också. :heart:

Bärra tycker det är lite orättvist nu...
En orange katt ligger på ett mörkt klinkergolv i ett kök, bredvid en persons fötter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
Snigla och 7 till
  • Laddar…
J
FredrikR FredrikR skrev:
Nej jag tänker lite så, nu åkte sista ⅓ av påsen i också. :heart:

Bärra tycker det är lite orättvist nu...
[bild]
Bärra ser ut att ha depåer :thinking::whistle::crysmile:
 
  • Haha
  • Älska
  • Wow
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.