1 213 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
8mbar reduceringsventil
Hej!
jag har en liten gasspis som jag börjat köra med gasoltub till ett kök utan ordentlig el. Spisen fungerar bra men det är en väldans kräm på den. Typ lägsta värmen bränner allt och kokar vatten på nolltid.
jag har kommit fram till att problemet ligger hos reduceringsventilen. Spisen ska ha 8 mbar och regulatorn jag har är på 30 mbar. Sedan står det också att den ska gå på stadsgas men jag kör på gasol, det borde väl inte spela större roll?
det jag har problem med alltså är att hitta en regulator/reduceringsventil som ”bara” ger 8 mbar. Hoppas någon kan hjälpa mig!
jag har en liten gasspis som jag börjat köra med gasoltub till ett kök utan ordentlig el. Spisen fungerar bra men det är en väldans kräm på den. Typ lägsta värmen bränner allt och kokar vatten på nolltid.
jag har kommit fram till att problemet ligger hos reduceringsventilen. Spisen ska ha 8 mbar och regulatorn jag har är på 30 mbar. Sedan står det också att den ska gå på stadsgas men jag kör på gasol, det borde väl inte spela större roll?
det jag har problem med alltså är att hitta en regulator/reduceringsventil som ”bara” ger 8 mbar. Hoppas någon kan hjälpa mig!
Klicka här för att svara
