Hej!

jag har en liten gasspis som jag börjat köra med gasoltub till ett kök utan ordentlig el. Spisen fungerar bra men det är en väldans kräm på den. Typ lägsta värmen bränner allt och kokar vatten på nolltid.

jag har kommit fram till att problemet ligger hos reduceringsventilen. Spisen ska ha 8 mbar och regulatorn jag har är på 30 mbar. Sedan står det också att den ska gå på stadsgas men jag kör på gasol, det borde väl inte spela större roll?

det jag har problem med alltså är att hitta en regulator/reduceringsventil som ”bara” ger 8 mbar. Hoppas någon kan hjälpa mig!
 
Det där bör du undersöka mer i detalj. Allt jag vet är att stadsgas är något helt annat än gasol.
 
J Josth skrev:
Det där bör du undersöka mer i detalj. Allt jag vet är att stadsgas är något helt annat än gasol.

Jaa, det är ju någon form av naturgas. Men hittills så fungerar spisen, det är bara att det brinner för kraftigt
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.