Vi har köpt ett hus med inbyggda garderober från 1964.

De var tidigare tapetserade, men vi har renoverat dem och målat om dem. Nu behöver vi tips på hur vi kan göra dem mer funktionella invändigt. Vi skulle gärna vilja ha hyllor och lådor.

Visa gärna bilder på era lösningar för inspiration och tipsa oss om var man kan beställa lådor!

Jag vill också tillägga att garderoberna är bredare invändigt än själva dörröppningen. Därför kan jag inte riktigt föreställa mig hur man skulle kunna montera lådor där. Hur har ni löst något liknande?

• IMG_3162.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_3054.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_2765.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_3823.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_7427.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_7428.jpeg
    Skapa konto
BirgitS
En glidlist bygger ju ut lite så det brukar gå att ha utdragbara tråd/meshbackar trots att dörröppningen är mindre än bredden. Beroende på innerbredden kan Elfas universalglidlist och deras backar fungera, se här: https://elfa.com/sv-se/produkter/classic-by-elfa/komplettera-garderoben

Till en lägenhet köpte vi deras backsystem och stoppade in i en garderob (har följt med till fler boenden efter det). Det fyllde inte ut hela garderobsbredden men då passade det bra att hänga klänningar bredvid. Se här: https://elfa.com/sv-se/produkter/classic-by-elfa/backsystem

Annars kan man sätta upp fasta hyllplan, vilande på reglar längs sidorna.

Många kläder går ju faktiskt att hänga också. Det är ju vad den typen av garderober var avsedda till från början.

Som ovan fast reglar är lite överkurs för hyllplan, lister räcker med råge :)

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jag bodde i flera olika 50-tals lägenheter med platsbyggda garderober och lyckades hitta Elfa-lösningar som funkade till alla. Lite varierande storlek på glipan men stora glipor är perfekta för att hänga långa plagg i. Eller ställa innebandy klubbor i.

• Gilla
Ivanna.elofsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.