Byggahus.se
De flesta av oss kan bara drömma om att få bo i en autentisk 1800-tals sommarvilla i schweizerstil på en egen udde i skärgården. Men att njuta av bilderna på en kan man ju i alla fall unna sig.

Du kan läsa artikeln här: Med snickarglädje, spiror och takdekorationer i Vaxholm
 
  • Gilla
Enolf
  • Laddar…
Vilket häftigt hus!
 
  • Gilla
J-stedt och 1 till
  • Laddar…
Bra tips, jag är ute efter en sommarstuga!
 
  • Haha
Huddingebo
  • Laddar…
min 80-talsvilla skulle inte riktigt passa i så mycket snickarglädje, jag har tagit bort all snickarglädje som faktiskt fanns då den inte passade huset...
 
Vilket jädra hus,undrar vad ett sådant skulle gå på att bygga i dag.
 
  • Gilla
Buford
  • Laddar…
Ett fredagshus som jag gillar till 100 %, en riktig pärla!
Alla "moderna" arkitekter, titta och lär er att det finns något annat än fyrkantiga svarta kuber.
 
  • Gilla
Långfarare och 5 till
  • Laddar…
Fantastiskt hus. Men jag skulle känna mig som fångad i ett museum här tror jag. Ställen som dessa måste ju bevaras åt framtiden.. och vilka underhållsbehov.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Heij83
Den har varit till salu riktigt länge. Tror jag såg den i vintras, men med den prislappen så är det kanske inte så konstigt.
 
Vilket härligt hus! Om man bortser för underhållsmålningen.

Men framförallt verkar ju läget vara riktigt bra.

Ni som kan området: är det så dyrt för det läget, i det området?
 
Jag vet inte om läget är så speciellt egentligen? Gillar man att titta på finlandsbåtar är det ju perfekt.

Tror det är svårt med det priset på en ö. Samma ställe på fastlandet i området skulle vara sålt direkt.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Priset för området är rätt rimligt ja. Eller rimligt är det ju inte, men du förstår hur jag menar.. Det är ju i första hand inte ett året-runt boende med tanke på läget men perfekt lantställe för någon med några slantar över.
 
fgo fgo skrev:
Vilket härligt hus! Om man bortser för underhållsmålningen.

Men framförallt verkar ju läget vara riktigt bra.

Ni som kan området: är det så dyrt för det läget, i det området?
Läget och det är 3 fastigheter, varav 2 obebygda sjötomter.
Ingen bilväg iom ö...:)
 
Där skulle man jo vilje bo!
Tyvärr hittar jag inte energideklarationen. Kan tänka mig att 300m2 från 1800-talet, med direktverkande el, kan kosta en slant att värma upp
 
Hoppas hoppas hoppas att det inte är målat med plastfärg!
 
L Lindhardsen skrev:
Där skulle man jo vilje bo!
Tyvärr hittar jag inte energideklarationen. Kan tänka mig att 300m2 från 1800-talet, med direktverkande el, kan kosta en slant att värma upp
Driftkostnaden är redovisad i prospektet.
dryga 81000kr
varav 10000kr för samfälligheten på ön :surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.