Fy fasiken vad kallt det är ute. -25° för andra natten i rad. Kallt hela tiden. Det går åt mycket energi till värme nu. Tycker det börjar räcka.:P

Redigerat:
Gobal Warming säger jag bara..

:|Eller hur. Det vart ju skitkallt direkt efter det där mötet i köpenhamn.

;)

Redigerat:
Ja, har däruppe som sköter spakarna garvar sig harmynt åt idioterna som tror att dom vet hur det hänger ihop, åsså ett varv till med snöströaren...:D

Ja det räcker med snö iallafall:)

Nu är det rena rama värmeböljan ute! Bara -13°. Får väl öppna fönstret igen som jag stängde igår.

Vad ni gnäller, bara 25, här i Umeå har vi -29 på morgonen. Enligt officiell statistik för Umeå har det inte varit plusgrader sedan 13 december (mycket ovanligt) och det har inte varit så kallt över en längre period på 44 år.

Men det är bara att elda på.

Protte

Vi hade också mer än -29°C här. Börjar bli liiiiite less på kylan ja.

Nere i samhället var det garanterat mer än -30°C då det brukar vara några grader kallare där nere.

Det går en del bränsle ja :rolleyes:

Åååh! Det är ju så fantastiskt! När jag var liten (på 80talet) så brukade det pratas om att vi var på väg mot en ny istid och jag bara längtade för att jag tyckte det skulle vara så fantastiskt att få ha vinter året runt.

Fast det är klart, vi har ju inte byggt vårt hus än så vi har ju inga uppvärmningskostnader...

Låter som om du snart får en hyreshöjning, det finns inte "inga uppvärmningskostnader" allt betalas av dig.

Protte

-34 grader imorse, -29nu. -39 som kallast i vinter, bor på ett ställe där det är minst 5 grader kallare än vad väderlekstjänsten säger.

Håller med prototypen att det extrema är att det varit kallt så länge i sträck utan "blia".
Men nu har man vant sig, ibland har vi ner mot 14 grader på nedre våningen på morgonen, värmen från kaminen letar sig upp och gör det behagligt i sovrummen, tankarna på en pannanläggning fyller huvudet mer och mer:)

Med en allt större accumulatortank då.

Nä vi saknar lite "blia" så vi fick ner snön från taken och att man kan gör bättre snötippar (köra på snön med traktor)

Protte

prototypen skrev:
Låter som om du snart får en hyreshöjning, det finns inte "inga uppvärmningskostnader" allt betalas av dig.

Protte
Vi har precis bytt från 2 till 3-glasfönster i föreningen just i tanke att sänka värmekostnaderna så antagligen är det inte så stor skillnad nu med 3glas jämfört med 2glas förra vintern.

byggankan skrev:
Vi har precis bytt från 2 till 3-glasfönster i föreningen just i tanke att sänka värmekostnaderna så antagligen är det inte så stor skillnad nu med 3glas jämfört med 2glas förra vintern.
Jo, men din förening hade nog tänkt sig att tjäna in investeringskostnaderna för fönstren genom besparing i uppvärmningskostnaderna. Men med den här vintern står det på samma uppvärmningskostnad som i fjol, och fönsterinvesteringen återstår att skrapa ihop pengar till = mer kostnader än beräknat = hyreshöjning.
Visst, hade ni INTE bytt fönster hade det varit ett ännu sämre läge.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.