Byggahus.se
Funderar du på att skaffa en badtunna? Vi tog kontakt med tre tillverkare som alla satsat på olika slags material och bad om deras bästa råd till den som tänkt köpa badtunna.


Du kan läsa artikeln här: Att köpa badtunna
 
E
Skrivet av: Tomas

Hade varit kul om ni listat samtliga tillverkare av badtunnor i Sverige. Ni har ju missat min favorit Skärgårdstunnan t ex.
 
  • Gilla
Pedersenskan
  • Laddar…
E
Skrivet av: Classe

Mitt val föll på www.dc-snickeri.se när jag skulle ha min infällningtunna.
 
E
Skrivet av: Kristian

Om man ska bygga själv, och inte har ett eget hyvleri som Rejne, så kan man köpa panel med rundade kanter, som är gjorda för att användas till badtunna. Köpte en gammal badtunna som jag tätar med ny badtunnepanel. Ett ställe man hittar panel på i slåne är http://www.bernesservice.se
 
E
Skrivet av: Vesa

Jag är nöjd med min badtunna från Sotarn.com med plastinsats. Väldigt lättskött och snabb upp i temp på vintern.
 
E
Skrivet av: Henrik

VI har också precis fått hem en badtunna från Sotarn, den värmde vi snabbt upp och var lätt att spola ren. Rekommenderas!
 
E
Skrivet av: Uffe

Har precis fått en tunna från Spadealers, har inte badat ännu men kvaliteten på delarna är mycket bra
 
E
Skrivet av: Martin

Har haft en badtunna från www.badbaljan.com. Bra grejjer. Rekomenderar speciellt om ni har barn att köpa en tunna med kaminen utanför. Risken för att de bränner sig är minimal. De springer också runt på säterna så att det blir en virvel.
 
E
Skrivet av: Dunderjohan

Har flera vänner som skaffat badtunna. Snäll som jag är har jag blivit inbjuden till bad. Jag bor själv i lägenhet så det blir ingen egen tunna. Men konstaterar iaf att glasfibertunnorna är absolut finast. Har provat ett bad från Skärgårdstunnan och ett från Sotarn. Skärgårdstunnan är klart snyggast och skönast, men dyrare förstås. En annan poolare har köpt ett bad av aluminium. Men det är fan ingen höjdare. Måste dricka många öl innan man glömmer bort hur obekvämt man sitter!
Så jag säger köp Sotarn eller Skärgårdstunnanwww.sotarn.comwww.skargardstunnan.se
Kanske finns några andra bra glasfiberkar därute. Någon som provat?
 
E
Skrivet av: Mattias

Själv köpte vi en badtunna som kallas Fjälltunnan när dom var uppe på en stugmässa i Vemdalen för någon vecka sedan. Lika fina och mycket billigare än hutlösa skärgårdstunnan t.ex!
 
E
Skrivet av: Anders

Fjälltunnan blev jag också rekommenderad om - helnöjd!! Billigt, kvalité och enkel att ha att göra med!
 
E
Skrivet av: Dunderjohan

Fjäll tunnan ser ju ut som en ren kopia på Sotarns bad. Men med det stora misstaget att inte kaminen sticker upp ordentligt över karets kant. Det betyder att man inte kan fylla upp badet ordentligt för då skvimpar vatten in i kaminen. Bottennapp säger jag!
 
E
Skrivet av: Fjälltunnan

Hej Dunderjohan!
Man skall aldrig behöva fylla upp till kanten, då det vattnet alltid rinner över. Men om man vill kan man självklart göra det ändå, då den alltid sticker upp cirka 5 cm ovanför. Sotarns badtunnor är också jättefina och några vi kan rekommendera, men om man jämför så skiljer det 3000:- i pris på dessa, i samma utförande. Bästa hälsningar, Fjälltunnan
 
E
Skrivet av: jens

köpte en fjälltunna i somras, grymt nöjd! värmer upp den på ca 2 timmar och vattnet bibehåller värmen länge
rekomenderas varmt!
 
E
Skrivet av: Sebastian

Det var ett jäkla tjat om det här lapp-badet i den här tråden. Att den skulle vara billig tycker jag är rent av felaktig, varken frakt eller rostfritt rökrör ingår i priset. Därtill så finns ingen information om hur underredet ser ut. Det är av de viktigaste delarna på en badtunna. Är underredet inte anpassat för att stå på mark året om så blir badet ganska snabbt obrukbart. Dessutom så utger man sig för att sälja ergonomiska bad. Det måste vara den mest uppenbara lögnen jag läst på länge. Verksamheten verkar också vara ny och bedrivs i en enskild firma. Så i verkligheten så har säkerligen väldigt få bad sålts. Finns betydligt mer etablerade och starka aktörer på marknaden som rimligen är ett mycket tryggare val. Min gissning är att grabbarna på lapp-tunnan sitter och skriver egna positiva omdömen om sin produkt. Förövrigt så håller jag med om att kaminen sticker upp alldeles för lite för att det ska vara funktionellt. Alla som badat bad vet att allt eftersom badgäster hoppar i så stiger vattennivån upp till kanten varav vatten börjar svämma över. Minsta våg så hamnar detta i kaminen om den inte är tillräckligt hög. Så frågan kvarstår, om nu priset inte är bättre än hos någon annan, finns det någon anledning att välja lapp-tunnan överhuvud taget? Jag finner iaf inget argument.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.